Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="noknees" data-source="post: 1203124" data-attributes="member: 61604"><p>FHM skriver följande om resor inom Sverige:</p><p>---</p><p>Tänk över om resan verkligen är nödvändig, alla behöver hjälpa till att dämpa spridningstakten av covid-19 i Sverige. Den som är sjuk ska inte resa alls och riskgrupper ska särskilt överväga att resa eller ta emot besök.</p><p></p><p>Vi har en samhällspridning i allt fler delar av Sverige. Folkhälsomyndigheten rekommenderar att man ska tänka igenom om resan är nödvändig att genomföra.</p><p></p><p>Får vi en geografisk spridning över större delar av landet riskerar vi att hamna i ett läge där resurser inom exempelvis hälso- och sjukvården är svåra att omfördela.</p><p>----</p><p></p><p>Vad som är en nödvändig resa är ju upp till var och en att bedöma men jag har själv svårt att se en resa till fjällen som nödvändig. Har själv ställt in en resa i början av Maj som skulle inneburit minimalt med mänsklig interaktion (boende i husvagn med två kompisar och turande på ödsliga berg)</p><p></p><p>Jag tycker en bör avstå från egna bedömningar av smittorisk etc och gå på de rekommendationer som FHM ger. Alltså att inte resa i onödan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="noknees, post: 1203124, member: 61604"] FHM skriver följande om resor inom Sverige: --- Tänk över om resan verkligen är nödvändig, alla behöver hjälpa till att dämpa spridningstakten av covid-19 i Sverige. Den som är sjuk ska inte resa alls och riskgrupper ska särskilt överväga att resa eller ta emot besök. Vi har en samhällspridning i allt fler delar av Sverige. Folkhälsomyndigheten rekommenderar att man ska tänka igenom om resan är nödvändig att genomföra. Får vi en geografisk spridning över större delar av landet riskerar vi att hamna i ett läge där resurser inom exempelvis hälso- och sjukvården är svåra att omfördela. ---- Vad som är en nödvändig resa är ju upp till var och en att bedöma men jag har själv svårt att se en resa till fjällen som nödvändig. Har själv ställt in en resa i början av Maj som skulle inneburit minimalt med mänsklig interaktion (boende i husvagn med två kompisar och turande på ödsliga berg) Jag tycker en bör avstå från egna bedömningar av smittorisk etc och gå på de rekommendationer som FHM ger. Alltså att inte resa i onödan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen på måndag den 30.e mars
Tillbaka
Topp