Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen vs Trysil
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1199283" data-attributes="member: 83225"><p>Ok, då förstår jag. Det var därför jag frågade om offpist innan men om den inte var en faktor hängde jag inte med. Vi köpte en stuga på 90-talet och då var mina föräldrars plan att säkerställa att vi fick vinterkänsla iaf nån gång per vinter. Vi tittade då mycket runt Sälen-trakten, lite runt Siljan osv men vi upptäckte snart att om man vill ha snösäkert så måste man upp runt Idre och gärna norr om det. Vi har haft många år när det varit barmark upp till Idre och sen börjar snön när man kör ur byn norrut (stugan ligger några mil norr om byn). Där börjar man också få lite höjd, vilket hjälper till. Idre är ju sydligaste delen av fjällen. Kollar du snödjup osv så finns det ju riktigt rejält när man kommer upp till Ramis t.ex. Men redan Idre har ju snö nu med. Det beror förstås på varifrån ni åker men det är numera väldigt bra väg till Idre. Från Mora och norrut är det sällan nån direkt trafik heller. Det verkar finnas lite snö i terrängen i Sälen också men jag skulle säga att den är mer osäker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1199283, member: 83225"] Ok, då förstår jag. Det var därför jag frågade om offpist innan men om den inte var en faktor hängde jag inte med. Vi köpte en stuga på 90-talet och då var mina föräldrars plan att säkerställa att vi fick vinterkänsla iaf nån gång per vinter. Vi tittade då mycket runt Sälen-trakten, lite runt Siljan osv men vi upptäckte snart att om man vill ha snösäkert så måste man upp runt Idre och gärna norr om det. Vi har haft många år när det varit barmark upp till Idre och sen börjar snön när man kör ur byn norrut (stugan ligger några mil norr om byn). Där börjar man också få lite höjd, vilket hjälper till. Idre är ju sydligaste delen av fjällen. Kollar du snödjup osv så finns det ju riktigt rejält när man kommer upp till Ramis t.ex. Men redan Idre har ju snö nu med. Det beror förstås på varifrån ni åker men det är numera väldigt bra väg till Idre. Från Mora och norrut är det sällan nån direkt trafik heller. Det verkar finnas lite snö i terrängen i Sälen också men jag skulle säga att den är mer osäker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen vs Trysil
Tillbaka
Topp