Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen vs Trysil
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wangler" data-source="post: 1199315" data-attributes="member: 65352"><p>Hej. Jag är i sälen just nu.</p><p>Jag har varit här i 4 dagar och då även åkt i Trysil. Snöläget är lika illa/bra på båda orterna i skrivande stund.</p><p>Tycker dock sälen får lite väl hård kritik här.</p><p>Ja Trysil är ett större berg med mer fallhöjd och brantare sektioner. Men allt handlar om snöläget anser jag. Trysil är lite känsligare för vind..Idag blåste det 44ms..typ allt stängt..</p><p>Jag åker ofta till sälen och här finns faktiskt bra offpist om man vet var man ska.</p><p>Sälen ligger också till så att både Trysil och kläppen är lugnt att åka till medan man är här förutsatt att man är bilburen (98% Är nog det). Branäs snöläge är exakt som här i sälen. </p><p>Allt är öppet men det här varit varmt och nu kallare utan någon ny snö överhuvudtaget.</p><p>Dvs stenhård isig manchester som inte släpper på hela dagen.</p><p>V 6 är om 14 dagar så det måste verkligen snöa ordentligt om det ska bli skillnad.</p><p>Ang fest? Ja jag vet inte..Jag slutade festa å gå på aferski 1999 i st Anton.</p><p>Nu åker jag skidor/bräda å tar en öl.</p><p>Å det funkar både i sälen å Trysil.</p><p>Ang boende.</p><p>Skistar har mycket boende men kostnaden är hög. Iofs har de nästan alla boenden som ski in/out.</p><p>Jag själv bokar alltid B&B ca 10-15 min från sälen och kommer undan med en fjärdedels pris. Just nu bor jag i Transtrand som är ca 4-5km från kläppen å ca 10-12 min till lindvallen. </p><p>Jag åker upp 4-5ggr per säsong å betalar mindre än en skistarvecka på det sättet. Jag åker själv, med barnen, med flickvän och till sist med vänner. </p><p>Sista tips .. om det tar 3-4 tim i bil så är ju 4-5 också helt ok? </p><p></p><p>Jag är här hela v4 och åker till Åre v6.</p><p>Även Åre har mindre snö än önskat så även där hoppas jag på snöpåfyllning de närmaste 10 dagarna ish..</p><p></p><p>Joakim</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wangler, post: 1199315, member: 65352"] Hej. Jag är i sälen just nu. Jag har varit här i 4 dagar och då även åkt i Trysil. Snöläget är lika illa/bra på båda orterna i skrivande stund. Tycker dock sälen får lite väl hård kritik här. Ja Trysil är ett större berg med mer fallhöjd och brantare sektioner. Men allt handlar om snöläget anser jag. Trysil är lite känsligare för vind..Idag blåste det 44ms..typ allt stängt.. Jag åker ofta till sälen och här finns faktiskt bra offpist om man vet var man ska. Sälen ligger också till så att både Trysil och kläppen är lugnt att åka till medan man är här förutsatt att man är bilburen (98% Är nog det). Branäs snöläge är exakt som här i sälen. Allt är öppet men det här varit varmt och nu kallare utan någon ny snö överhuvudtaget. Dvs stenhård isig manchester som inte släpper på hela dagen. V 6 är om 14 dagar så det måste verkligen snöa ordentligt om det ska bli skillnad. Ang fest? Ja jag vet inte..Jag slutade festa å gå på aferski 1999 i st Anton. Nu åker jag skidor/bräda å tar en öl. Å det funkar både i sälen å Trysil. Ang boende. Skistar har mycket boende men kostnaden är hög. Iofs har de nästan alla boenden som ski in/out. Jag själv bokar alltid B&B ca 10-15 min från sälen och kommer undan med en fjärdedels pris. Just nu bor jag i Transtrand som är ca 4-5km från kläppen å ca 10-12 min till lindvallen. Jag åker upp 4-5ggr per säsong å betalar mindre än en skistarvecka på det sättet. Jag åker själv, med barnen, med flickvän och till sist med vänner. Sista tips .. om det tar 3-4 tim i bil så är ju 4-5 också helt ok? Jag är här hela v4 och åker till Åre v6. Även Åre har mindre snö än önskat så även där hoppas jag på snöpåfyllning de närmaste 10 dagarna ish.. Joakim [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Sälen vs Trysil
Tillbaka
Topp