Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sälj till rätt pris :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blom" data-source="post: 1080527" data-attributes="member: 28759"><p>Bra där</p><p> [USER=102557]@martin-jansson[/USER] ! Som en konsumentpsykologinörd jag är kommer jag att tänka på att du tar udden av det psykologiska fenomenet "endowment effect" som innebär att vi övervärderar det vi äger, jämfört med hur andra skulle värdera samma produkt. </p><p></p><p>Men, det finns fortfarande en utmaning: jag som äger exempelvis ett par skidor, kommer troligtvis att bedöma att de är mindre slitna än de faktiskt är. Har du några tankar på hur man ska kunna få till en mer objektiv bedömning av hur välanvända prylarna är? Kanske göra det möjligt att ladda upp en bild och låta någon annan bedöma hur sliten prylen är?</p><p></p><p>Eller, när du gjort en seed-runda och dragit in några miljoner från VC-kapitalister och affärsänglar för att utveckla din MVP kanske du kan satsa på fotoigenkänning? Om användaren tar en bild på sin produkt, kan en smart algoritm automatiskt bedöma hur välanvänd den är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blom, post: 1080527, member: 28759"] Bra där [USER=102557]@martin-jansson[/USER] ! Som en konsumentpsykologinörd jag är kommer jag att tänka på att du tar udden av det psykologiska fenomenet "endowment effect" som innebär att vi övervärderar det vi äger, jämfört med hur andra skulle värdera samma produkt. Men, det finns fortfarande en utmaning: jag som äger exempelvis ett par skidor, kommer troligtvis att bedöma att de är mindre slitna än de faktiskt är. Har du några tankar på hur man ska kunna få till en mer objektiv bedömning av hur välanvända prylarna är? Kanske göra det möjligt att ladda upp en bild och låta någon annan bedöma hur sliten prylen är? Eller, när du gjort en seed-runda och dragit in några miljoner från VC-kapitalister och affärsänglar för att utveckla din MVP kanske du kan satsa på fotoigenkänning? Om användaren tar en bild på sin produkt, kan en smart algoritm automatiskt bedöma hur välanvänd den är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Sälj till rätt pris :)
Tillbaka
Topp