Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salm. Pocket Rocket?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 4949" data-attributes="member: 13390"><p>Får väl lägga in samma inlägg igen då...</p><p></p><p>Mått: 122-90-115</p><p></p><p>Längder 1.65, 1.75, 1.85</p><p></p><p>De är byggda med en nyutvecklad teknik som inte riktigt är en vanlig monocouqe. Salomon kallar den "Spaceframe" och det hela går ut på att skidans tjocklek varierar rätt mycket för att kontrollera styvheten.</p><p> Den ska, enligt Salomon Sverige, ersätta AK Rocket. Nu finns den bara</p><p>med vanlig binding, men i framtiden kommer det finnas en Piloot-variant.</p><p> Salomon släpper ca 25 par i Sverige denna säsong. De flesta till hyr/test, men ett par stycken går ut till utvalda butiker. De finns i butik sedan i början av februari.</p><p></p><p>Fick mitt par med posten idag. Valde 1.85. De ser rätt feta ut måste jag säga. Turkosblå med en grov fiberstruktur. Bindningen är monterad ganska långt fram ala twintip. Har inte hunnit testa dem än.</p><p></p><p>Kolla på sfnet.nu under nyheter. Där finns en bild på dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 4949, member: 13390"] Får väl lägga in samma inlägg igen då... Mått: 122-90-115 Längder 1.65, 1.75, 1.85 De är byggda med en nyutvecklad teknik som inte riktigt är en vanlig monocouqe. Salomon kallar den "Spaceframe" och det hela går ut på att skidans tjocklek varierar rätt mycket för att kontrollera styvheten. Den ska, enligt Salomon Sverige, ersätta AK Rocket. Nu finns den bara med vanlig binding, men i framtiden kommer det finnas en Piloot-variant. Salomon släpper ca 25 par i Sverige denna säsong. De flesta till hyr/test, men ett par stycken går ut till utvalda butiker. De finns i butik sedan i början av februari. Fick mitt par med posten idag. Valde 1.85. De ser rätt feta ut måste jag säga. Turkosblå med en grov fiberstruktur. Bindningen är monterad ganska långt fram ala twintip. Har inte hunnit testa dem än. Kolla på sfnet.nu under nyheter. Där finns en bild på dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salm. Pocket Rocket?
Tillbaka
Topp