Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Salmon qst 98 vs K2 Mindbender 99 Ti vs völkl mantra m6
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mans666" data-source="post: 1280946" data-attributes="member: 148337"><p>För mig är Mindbender 99 komplett. Jag känner inte att jag kompromissar på något område. Jag fattar inte hur det är möjligt själv. Har aldrig åkt en skida som fixar allt tidigare. Den är ett lekfullt fartmonster som funkar utmärkt offpist. Så om [USER=186030]@Jontiish[/USER] är typ som mig (rätt avancerad åkare som helst åker offpist, ca 70kg) så bör den funka utmärkt. </p><p></p><p>Ska jag jämföra med något så upplever jag den lika lättmanövrerad och mjuk som gamla Rossignol Soul men lika stabil och fartsäker som gamla Blizzard Bonafide, eller någon styvare Völklmodell. Den gör helt enkelt exakt det jag för stunden vill göra, oavsett om det är tight skogsåkning eller pistbrännande. </p><p></p><p>Ja, kompromissen är väl att det är en "directional" skida. Så länge du har spetsarna nedåt och tar kommandot så gör den som du vill. Och det är väl inte en skida man tar till parken, men där är jag aldrig ändå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mans666, post: 1280946, member: 148337"] För mig är Mindbender 99 komplett. Jag känner inte att jag kompromissar på något område. Jag fattar inte hur det är möjligt själv. Har aldrig åkt en skida som fixar allt tidigare. Den är ett lekfullt fartmonster som funkar utmärkt offpist. Så om [USER=186030]@Jontiish[/USER] är typ som mig (rätt avancerad åkare som helst åker offpist, ca 70kg) så bör den funka utmärkt. Ska jag jämföra med något så upplever jag den lika lättmanövrerad och mjuk som gamla Rossignol Soul men lika stabil och fartsäker som gamla Blizzard Bonafide, eller någon styvare Völklmodell. Den gör helt enkelt exakt det jag för stunden vill göra, oavsett om det är tight skogsåkning eller pistbrännande. Ja, kompromissen är väl att det är en "directional" skida. Så länge du har spetsarna nedåt och tar kommandot så gör den som du vill. Och det är väl inte en skida man tar till parken, men där är jag aldrig ändå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Salmon qst 98 vs K2 Mindbender 99 Ti vs völkl mantra m6
Tillbaka
Topp