Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Salmon qst 98 vs K2 Mindbender 99 Ti vs völkl mantra m6
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maglof" data-source="post: 1280966" data-attributes="member: 144797"><p>Jag ha testat M6 några dagar alpint och Mindbender några åk alpint. (Har tycärr inte testat dem på telis ännu) Allt Mindbender gör, gör Mantra M6 bättre tycker jag. Har inte testat Salomon men den verkar inte alls ha samma klipp ("top end") som mantran, vilket <em>jag</em> gillar. M6 är <em>för mig</em> mycket lättvriden i offpisten och går fint på skär i pist. M6 känns lätt och lättåkt i pist och offpist för mig. Jag gjorde nyligen en djupdykning i Völkl M6 vs Blizzard Bonafide vs annat och konstaterade att Mantra M6 vann alla webbtester jag har hittat på engelska samt gillas av åkare som verkar likna mig och min åkning. Det är ju den viktiga frågan egentligen; vem är du, hur tränad är du, hur åker du och hur vill du att skidan ska reagera på din input?</p><p></p><p>Bland de skidor du först tar upp vågar jag hävda att M6 är bäst i pist och du skriver 60% pist, så köp en Mantra M6. M6 gillas mycket av min far också i pist och lite lagom svensk offpist. Kan han och jag så kan nog du också. Det tar några åk innan man förstår sig på deras sk. 3D-radie men det ger sig på någon timme.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maglof, post: 1280966, member: 144797"] Jag ha testat M6 några dagar alpint och Mindbender några åk alpint. (Har tycärr inte testat dem på telis ännu) Allt Mindbender gör, gör Mantra M6 bättre tycker jag. Har inte testat Salomon men den verkar inte alls ha samma klipp ("top end") som mantran, vilket [I]jag[/I] gillar. M6 är [I]för mig[/I] mycket lättvriden i offpisten och går fint på skär i pist. M6 känns lätt och lättåkt i pist och offpist för mig. Jag gjorde nyligen en djupdykning i Völkl M6 vs Blizzard Bonafide vs annat och konstaterade att Mantra M6 vann alla webbtester jag har hittat på engelska samt gillas av åkare som verkar likna mig och min åkning. Det är ju den viktiga frågan egentligen; vem är du, hur tränad är du, hur åker du och hur vill du att skidan ska reagera på din input? Bland de skidor du först tar upp vågar jag hävda att M6 är bäst i pist och du skriver 60% pist, så köp en Mantra M6. M6 gillas mycket av min far också i pist och lite lagom svensk offpist. Kan han och jag så kan nog du också. Det tar några åk innan man förstår sig på deras sk. 3D-radie men det ger sig på någon timme. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Salmon qst 98 vs K2 Mindbender 99 Ti vs völkl mantra m6
Tillbaka
Topp