Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
SALMON qst 99, offpist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1142887" data-attributes="member: 136658"><p>Beror lite på din vikt och sen är ju frågan vad menar man med offpist. Kittel och även Gränsen blir snabbt uppåkt så då är det ju tal om att åka uppåkt puder och pucklar och då är ju qst 99 riktigt bra. De få dagarna med knädjupt orört puder måste du ha tur att pricka in och då lär inte skidorna hindra dig. Mike Douglas åker stort sett uteslutande på 99an enligt egen utsago även djupt puder. Jag skulle direkt köpa med nån form av gå bindning för de ställena det är viktigare än 7mm. </p><p></p><p>Förra säsongen var första på flera år som bredare skidor egentligen behövdes i kittel enligt mig. Men beror ju också pga det är relativt flackt och behövs flytkraft i slutet av vissa åk när det blir ofantliga mängder som det var ifjol. </p><p></p><p>Brorsan hade Q98 flera år och är stortsett varje helg i Kittel sen flera år tillbaka..iofs så har han ju även nåt par bredare också..själv så kör jag uteslutande på 108 mm skidor när jag är där. </p><p></p><p>Qst 106 är ett alternativ som funkar bra beroende på din vikt.</p><p></p><p>Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1142887, member: 136658"] Beror lite på din vikt och sen är ju frågan vad menar man med offpist. Kittel och även Gränsen blir snabbt uppåkt så då är det ju tal om att åka uppåkt puder och pucklar och då är ju qst 99 riktigt bra. De få dagarna med knädjupt orört puder måste du ha tur att pricka in och då lär inte skidorna hindra dig. Mike Douglas åker stort sett uteslutande på 99an enligt egen utsago även djupt puder. Jag skulle direkt köpa med nån form av gå bindning för de ställena det är viktigare än 7mm. Förra säsongen var första på flera år som bredare skidor egentligen behövdes i kittel enligt mig. Men beror ju också pga det är relativt flackt och behövs flytkraft i slutet av vissa åk när det blir ofantliga mängder som det var ifjol. Brorsan hade Q98 flera år och är stortsett varje helg i Kittel sen flera år tillbaka..iofs så har han ju även nåt par bredare också..själv så kör jag uteslutande på 108 mm skidor när jag är där. Qst 106 är ett alternativ som funkar bra beroende på din vikt. Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
SALMON qst 99, offpist?
Tillbaka
Topp