Salomon 1080 års 05

• Trådstartare Trådstartare NG
  • Start datum Start datum

NG

Ny medlem
Salomon 1080 års 05
Då var det dags att sälja pärlorna.

Info:
Salomon 1080, 2005, 171 cm
Skidorna är orailade, bra skick och endast använda 3 veckor i vintras.
Ska köpa styvare skidor till nästa säsong därav säljer jag dem.
Skriv till mig om du är intresserad, gärna hur mycket du är villig att betala (inga drömpriser tack)
Ja, ja vet att det inte är ett annonsforum och att det finns köp och sälj på denna sida. Har lagt ut annons och där finner du även bild på skidorna.

Någon som har någon lite styvare skida att rekomendera?

hade bra hej

Salomon 1080 års 05
Jag tycker, om du vill ha en twintip, att du ska köpa Scott p3 eller K2 Public Enemy. Båda skidorna är lagom styva så att de går att kanta i pisten med och landa mjukt. Nästa års P3 är grymmt snygga också!!

Salomon 1080 års 05
Varför ska du köpa ett par "styvare" skidor? Vad ska du ha skidorna till? Har du tänkt att åka mer än 3 veckor nästa säsong? I vilket förhållande? Park? Offpist? Pist?

Salomon 1080 års 05
Det blev tyvärr inte så mkt mer än 1 vecka i Schweiz och en halv uppe i de svenska fjällen i år, men det kommer bli mer nästa säsong. Eftersom jag mest var inställd på att köpa ett par parkskidor i höstas så blev det också så. Däremot blev det inte riktigt som planerat när det gällde åkningen så jag ska nu köpa mig ett par styvare skidor som är mer annpassade för pist/offpist. Det ska även gå att skutta runt i parker med dem, så man skulle väl kunna säga att det ska vara en allaroundskida som är styvare än 1080.

Salomon 1080 års 05
1080 är ju bland de mjukaste twintipen på marknaden så vilken annan twintip som helst torde väl funka. <det
gäller bara att hitta din favorit.

Tillbaka
Topp