Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 1080
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5758" data-attributes="member: 10565"><p>jag lovar att man kan åka allt på dessa laxar. I pisten är dom helt underbara carvingskidor, i hoppen helt ovärderiga och i pipen något som du kan göra brädåkarna snopna men.</p><p>Fast om du gillar att plöja puder är dom inte helt perfekta. Fast dom har bred midja men är lite korta, dom knäcker lätt alla gamla raka racinglagg.</p><p></p><p>Visserligen så sätter jag inga mistyflips (ännu), men jag har dragit på några 900 och 720:s och 540:s tillhör de trick som jag sätter nästa varje försök...</p><p></p><p>Att landa switch (eller fakie) är kul, men svårt i början, man måste vänja sig vid att inte titta på landningen när man landar.</p><p>Att göra en "switch takeoff" är svårt, jävligt svårt, gör man en 180 så är det mkt lätt att få konstig obalans och landa på höften, gör man en 540 så måste man ta i som om man skulle göra en 720 eller nästan 900.</p><p></p><p>Men jag måste vara ärlig med att säga, jag köpte dom för att jag ville ha något att skryta med i backen, och jag fick dom till ett bra pris.</p><p>Men när man väl börjar åka på skidorna så lär man sig mycket saker på en gång.</p><p>och fort går det oxå.</p><p>Men det där med att stila för småkillarna kan jag inte göra....jag är en av småkillarna.</p><p></p><p>Tack för svaret/</p><p>Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5758, member: 10565"] jag lovar att man kan åka allt på dessa laxar. I pisten är dom helt underbara carvingskidor, i hoppen helt ovärderiga och i pipen något som du kan göra brädåkarna snopna men. Fast om du gillar att plöja puder är dom inte helt perfekta. Fast dom har bred midja men är lite korta, dom knäcker lätt alla gamla raka racinglagg. Visserligen så sätter jag inga mistyflips (ännu), men jag har dragit på några 900 och 720:s och 540:s tillhör de trick som jag sätter nästa varje försök... Att landa switch (eller fakie) är kul, men svårt i början, man måste vänja sig vid att inte titta på landningen när man landar. Att göra en "switch takeoff" är svårt, jävligt svårt, gör man en 180 så är det mkt lätt att få konstig obalans och landa på höften, gör man en 540 så måste man ta i som om man skulle göra en 720 eller nästan 900. Men jag måste vara ärlig med att säga, jag köpte dom för att jag ville ha något att skryta med i backen, och jag fick dom till ett bra pris. Men när man väl börjar åka på skidorna så lär man sig mycket saker på en gång. och fort går det oxå. Men det där med att stila för småkillarna kan jag inte göra....jag är en av småkillarna. Tack för svaret/ Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 1080
Tillbaka
Topp