Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 1080
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5778" data-attributes="member: 10565"><p>Fan vad ni är lama!!! det verkar som om vi har två skolor här och ingen verkar förstå den andra! </p><p></p><p>Ni hajar väl att man kan rippa på en mängd olika sätt!!! </p><p>- När det puder inte fan kör man i parken då!!! </p><p>- När det är 3dm skare eller mega lavinvaning inte fan kör man offpist då!</p><p></p><p>Det handlar lite om att nyttja berget och dess förhållanden just den dag DU är där!!!</p><p></p><p>Alltså: allt som gör din dag rolig på berget är skidåkning, förutsatt att du inte åker snowboard!</p><p></p><p>Vill man köra hopp, ja då hoppar man! </p><p></p><p>Vill man carva fett i pisten, ja då gör man det! </p><p></p><p>Vill man åka ospårat, ja då gör man det! </p><p></p><p>Vill man se ner på andra som har roligt, ja då kan man gör det med!!! </p><p></p><p>Jag tror nämligen att man måste kunna hoppa, carva, pumpa puder, smaska puckel osv för att kunna kalla sig allround åkare. </p><p></p><p>Det handlar ju om att hela tiden vilja utveckla sin åkning! Kan jag inte göra en 360mutegrab och tycker att det ser fett ut, ja då får jag träna lite eller hur. Kan jag inte åka puckel och tycker det ser fräsigt ut ja då får jag lära mig det med!!! </p><p>Det kräver sin man/kvinna men det är bra att bita ihop och inte vara en sådan gnällkuk!!!</p><p></p><p>Kontentan</p><p>Ni är så förbannat avundsjuka på killarna som kan sätta en swich-backfilpp att ni håller på att bralla ner er!</p><p></p><p>För att klara av nederlaget köper ni offpistskidor, fast ni bor i sverige och åker till 90% på någon soptipp i fjölstan eller kallar er radikala för att ni åkt en helg i funäsdalen! Ni ratar en stor och rolig del av skidåkningen och detta går säkert igen i ert övriga liv! Jag kan tänka mig att det låter ungefär så här i era hjärnor. -"Nej!!! det där ser farligt ut och jag klarar nog inte av det. Så jag sågar det för att verka ball och inte förlora ansikte" Samma sak gäller killarna som aldrig lämnar parkerna och inte vet vad en skärande sväng är!!!</p><p></p><p>Skaffa er ett liv !!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5778, member: 10565"] Fan vad ni är lama!!! det verkar som om vi har två skolor här och ingen verkar förstå den andra! Ni hajar väl att man kan rippa på en mängd olika sätt!!! - När det puder inte fan kör man i parken då!!! - När det är 3dm skare eller mega lavinvaning inte fan kör man offpist då! Det handlar lite om att nyttja berget och dess förhållanden just den dag DU är där!!! Alltså: allt som gör din dag rolig på berget är skidåkning, förutsatt att du inte åker snowboard! Vill man köra hopp, ja då hoppar man! Vill man carva fett i pisten, ja då gör man det! Vill man åka ospårat, ja då gör man det! Vill man se ner på andra som har roligt, ja då kan man gör det med!!! Jag tror nämligen att man måste kunna hoppa, carva, pumpa puder, smaska puckel osv för att kunna kalla sig allround åkare. Det handlar ju om att hela tiden vilja utveckla sin åkning! Kan jag inte göra en 360mutegrab och tycker att det ser fett ut, ja då får jag träna lite eller hur. Kan jag inte åka puckel och tycker det ser fräsigt ut ja då får jag lära mig det med!!! Det kräver sin man/kvinna men det är bra att bita ihop och inte vara en sådan gnällkuk!!! Kontentan Ni är så förbannat avundsjuka på killarna som kan sätta en swich-backfilpp att ni håller på att bralla ner er! För att klara av nederlaget köper ni offpistskidor, fast ni bor i sverige och åker till 90% på någon soptipp i fjölstan eller kallar er radikala för att ni åkt en helg i funäsdalen! Ni ratar en stor och rolig del av skidåkningen och detta går säkert igen i ert övriga liv! Jag kan tänka mig att det låter ungefär så här i era hjärnor. -"Nej!!! det där ser farligt ut och jag klarar nog inte av det. Så jag sågar det för att verka ball och inte förlora ansikte" Samma sak gäller killarna som aldrig lämnar parkerna och inte vet vad en skärande sväng är!!! Skaffa er ett liv !!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 1080
Tillbaka
Topp