Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012 hållbarhet (kanter etc.)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fellkan" data-source="post: 930341" data-attributes="member: 67044"><p>har gört på dessa skidor rossignol s4, k2 domain, armada ar6 (rätt gammla kanske 06/07), armada t-thall, line step up 10/11, slutsatts gällande kanterna:</p><p>ross är mycket bra skidor rent åkmässigt men blir snabbt välldigt nerslitna (efter typ 2-3 veckor) sen dröjer det ett rätt bra tag innan själva kanten släpper från skidan</p><p>k2. kanten spricker dom första dagarna jag har kört med dom, men kanten är tjock så den han inte bli helt nersliten/losna innan mina knäcktes efter 1.5 månad </p><p>armada ar6, har jag köpt beggade och var redan railade när jag köpte dom sen har jag kört med dom två försässonger och en del dagar i backen när jag enbart kört rails, men kanten har bara spruckit på några få ställen och är fortfarande långtifrån helt nersliten, vad jag har märkt så är deras stål i kanterna mjukare vilket gör att kanterna inte spricker lika lätt</p><p>line, körde bara på dom ca 4 veckor innan dom delade sig i tailen men då så var kant i välldigt bra skick</p><p></p><p>kanske lite off topic men hoppas jag hjälpte någon </p><p>har som ni ser inte kört på salomon men som många andra säger och vad jag har hört/sett rycktes vägen så är dom inte så bra, </p><p>att tillägga är väll att jag kör rätt aggressivt när jag railar med mycket 2 or och en del 4or på, samt mer 360 swups och olika swup kombinationer än vad genomsnitts åkaren gör vilket såklart förkortar livslängden på skidorna</p><p></p><p>så åker man en del rails och går några k-feds och någon fs 2 av på lite räcken så kommer säkert den salomon skidan det pratas om i tråden hålla bra</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fellkan, post: 930341, member: 67044"] har gört på dessa skidor rossignol s4, k2 domain, armada ar6 (rätt gammla kanske 06/07), armada t-thall, line step up 10/11, slutsatts gällande kanterna: ross är mycket bra skidor rent åkmässigt men blir snabbt välldigt nerslitna (efter typ 2-3 veckor) sen dröjer det ett rätt bra tag innan själva kanten släpper från skidan k2. kanten spricker dom första dagarna jag har kört med dom, men kanten är tjock så den han inte bli helt nersliten/losna innan mina knäcktes efter 1.5 månad armada ar6, har jag köpt beggade och var redan railade när jag köpte dom sen har jag kört med dom två försässonger och en del dagar i backen när jag enbart kört rails, men kanten har bara spruckit på några få ställen och är fortfarande långtifrån helt nersliten, vad jag har märkt så är deras stål i kanterna mjukare vilket gör att kanterna inte spricker lika lätt line, körde bara på dom ca 4 veckor innan dom delade sig i tailen men då så var kant i välldigt bra skick kanske lite off topic men hoppas jag hjälpte någon har som ni ser inte kört på salomon men som många andra säger och vad jag har hört/sett rycktes vägen så är dom inte så bra, att tillägga är väll att jag kör rätt aggressivt när jag railar med mycket 2 or och en del 4or på, samt mer 360 swups och olika swup kombinationer än vad genomsnitts åkaren gör vilket såklart förkortar livslängden på skidorna så åker man en del rails och går några k-feds och någon fs 2 av på lite räcken så kommer säkert den salomon skidan det pratas om i tråden hålla bra [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012 hållbarhet (kanter etc.)
Tillbaka
Topp