Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Timpolo" data-source="post: 817435" data-attributes="member: 116386"><p>Hej! </p><p></p><p>Med tanke på att det redan finns en tråd angående de här skidorna kändes det onödigt att starta en ny tråd, tänkte att jag kunde låna tråden lite istället.</p><p></p><p>Lite info om mig: </p><p>- Ålder: 17 år</p><p>- Vikt: 60 kg</p><p>- Längd: 177cm</p><p>- Åkstil: Har tänkt att åka: 60% Park, 20% Puder , 20% pist (Så mycket park det som möjligt)</p><p>- Erfarenhet: Har åkt med ett par snowblades med förstora pjäxor 1gång, dvs har ingen stor erfarenhet...</p><p></p><p>Nu är det så att jag har tänkt att köpa mina första skidor! : ) Jag har kollat lite på Salomon 2012 och med Marker Griffon bindningar från Sport Condrad. Det verkar vara en lätt kombination med tanke på min vikt samt att priset inte var så farligt : 369,00 €. </p><p> Undrade först och främst vilken längd jag borde ha på skidorna med tanke på att skidan både har twintip och rocker, samt förhållande till min erfarenhet. Enligt Freerides längdguide skulle jag ha 162cm, men känns som det kanske skulle bli lite väl kort då jag antagligen kommer växa lite till samt att jag sakta men säkert kommer att gå upp mer i vikt då jag styrketränar, skidorna finns ju som sagt i 171cm men det kanske istället blir för långt för mig. Vill ju kunna ha skidorna ett tag framöver samt att de ska vara lekfulla och lätta att hantera då jag har tänkt att köra mycket park.</p><p></p><p>Bindningarna verkar klara min vikt mycket väl och har inte hört något dåligt om dom, hade tänkt att de skulle vara monterade på mitten av skidorna. \"Dead center\" </p><p></p><p>Har ni andra synpunkter eller förslag mm. så säg gärna dom, tacksam för all hjälp jag kan få!</p><p></p><p>Mvh </p><p>Timmy Elfström</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Timpolo, post: 817435, member: 116386"] Hej! Med tanke på att det redan finns en tråd angående de här skidorna kändes det onödigt att starta en ny tråd, tänkte att jag kunde låna tråden lite istället. Lite info om mig: - Ålder: 17 år - Vikt: 60 kg - Längd: 177cm - Åkstil: Har tänkt att åka: 60% Park, 20% Puder , 20% pist (Så mycket park det som möjligt) - Erfarenhet: Har åkt med ett par snowblades med förstora pjäxor 1gång, dvs har ingen stor erfarenhet... Nu är det så att jag har tänkt att köpa mina första skidor! : ) Jag har kollat lite på Salomon 2012 och med Marker Griffon bindningar från Sport Condrad. Det verkar vara en lätt kombination med tanke på min vikt samt att priset inte var så farligt : 369,00 €. Undrade först och främst vilken längd jag borde ha på skidorna med tanke på att skidan både har twintip och rocker, samt förhållande till min erfarenhet. Enligt Freerides längdguide skulle jag ha 162cm, men känns som det kanske skulle bli lite väl kort då jag antagligen kommer växa lite till samt att jag sakta men säkert kommer att gå upp mer i vikt då jag styrketränar, skidorna finns ju som sagt i 171cm men det kanske istället blir för långt för mig. Vill ju kunna ha skidorna ett tag framöver samt att de ska vara lekfulla och lätta att hantera då jag har tänkt att köra mycket park. Bindningarna verkar klara min vikt mycket väl och har inte hört något dåligt om dom, hade tänkt att de skulle vara monterade på mitten av skidorna. \"Dead center\" Har ni andra synpunkter eller förslag mm. så säg gärna dom, tacksam för all hjälp jag kan få! Mvh Timmy Elfström [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012, hjälp!
Tillbaka
Topp