Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nilshannes2" data-source="post: 823675" data-attributes="member: 94916"><p>Självklart kan man lära sig åka skidor på ett par rockertwintiplagg <strong>men</strong> jag kan omöjligen se att det inte finns skidor som är bättre för det.</p><p>Dessutom skulle jag vilja framhålla <strong>ekonomin</strong> igen. Ofta<em>(observera gärna att jag inte säger alltid)</em> kommer du kunna få ett par mer traditionella skidor <strong>billigare</strong> än mer speciella anordningar såsom rockertwintipskidan i det här fallet till exempel.</p><p>Billigheten är en fördel då killen i fråga, som jag ser det, inte kan vara säker på att han kommer gilla skidåkning överhuvudtaget. <strong>Dumt att slänga pengar i sjön.</strong></p><p></p><p>Jag ser för övrigt inte att en åkare som har stått en gång på ett par <strong>snowblades som enda erfarenhet</strong> av skidåkning är i behov av Rocker. </p><p>Twintip kan jag tänka mej att han skulle använda nån gång då och då(alltid sköjj att åka baklänges litegrann, tycker de flesta oavsett skidkunnande) men det kommer knappast heller vara någon egenskap som kommer göra en avgörande skillnad för skidandet.</p><p></p><p>Det kommer <strong>plogas</strong>, sen kommer det <strong>sladdas</strong> och efter det kommer det<em>(förhoppningsvis) </em><strong>carvas</strong>. </p><p>Jag förstår argumentet att det är lätt att åka rocker. Visst, men är det rätt sätt i början? det tror jag inte.</p><p></p><p><strong>Om det nödvändigtvis ska köpas skida, </strong></p><p><strong>1. köp en enkel, billig skida. </strong></p><p><strong>2. Lär dej åka. </strong></p><p><strong>3. Bestäm sedan om du är mest sugen på att carva pist resten av livet, shredda park eller pumpa puder <em>(eller för all del alltihop)</em>.</strong></p><p><strong>4. Släng/sälj dina gammla värdelösa lagg från punkt 1. </strong></p><p><strong>5. Köp de skidor som gör det du bestämde dej för i punkt 3.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nilshannes2, post: 823675, member: 94916"] Självklart kan man lära sig åka skidor på ett par rockertwintiplagg [b]men[/b] jag kan omöjligen se att det inte finns skidor som är bättre för det. Dessutom skulle jag vilja framhålla [b]ekonomin[/b] igen. Ofta[i](observera gärna att jag inte säger alltid)[/i] kommer du kunna få ett par mer traditionella skidor [b]billigare[/b] än mer speciella anordningar såsom rockertwintipskidan i det här fallet till exempel. Billigheten är en fördel då killen i fråga, som jag ser det, inte kan vara säker på att han kommer gilla skidåkning överhuvudtaget. [b]Dumt att slänga pengar i sjön.[/b] Jag ser för övrigt inte att en åkare som har stått en gång på ett par [b]snowblades som enda erfarenhet[/b] av skidåkning är i behov av Rocker. Twintip kan jag tänka mej att han skulle använda nån gång då och då(alltid sköjj att åka baklänges litegrann, tycker de flesta oavsett skidkunnande) men det kommer knappast heller vara någon egenskap som kommer göra en avgörande skillnad för skidandet. Det kommer [b]plogas[/b], sen kommer det [b]sladdas[/b] och efter det kommer det[i](förhoppningsvis) [/i][b]carvas[/b]. Jag förstår argumentet att det är lätt att åka rocker. Visst, men är det rätt sätt i början? det tror jag inte. [b]Om det nödvändigtvis ska köpas skida, 1. köp en enkel, billig skida. 2. Lär dej åka. 3. Bestäm sedan om du är mest sugen på att carva pist resten av livet, shredda park eller pumpa puder [i](eller för all del alltihop)[/i]. 4. Släng/sälj dina gammla värdelösa lagg från punkt 1. 5. Köp de skidor som gör det du bestämde dej för i punkt 3.[/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012, hjälp!
Tillbaka
Topp