Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012, hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Timpolo" data-source="post: 824931" data-attributes="member: 116386"><p>Wall of text:</p><p></p><p>Jag kan hålla med om att det är lite onödigt att köpa nya dyra skidor om man inte har någon som helst aning om vad man ger sig in på.</p><p>Så var det när jag började med just <strong>cykling</strong>, fast då köpte jag en billig skitbmx och började på, men hade inte en aning om vad jag gav mig in på. Efter en vecka gick cykeln sönder och kände redan att jag ville ha något nytt.</p><p>Köpte en ny bmx, men inte efter en veckas tid, som var lättare och bättre. Jag kunde ju lika med köpt den bra hojjen direkt och lärt mig den, ist för att ta sönder den billiga skiten och sedan ändå köpa nytt.</p><p></p><p>Så var det när jag spelade Hockey med, började med skit men fick sedan köpa bättre grejer som gjorde allt mycket lättare. Så jag känner bara att det kan vara värt att köpa bra grejer direkt och lära sig åka på det, istället för att i detta fall hyra ett par gånger och ändå sedan vilja köpa nytt. Kommer ju fortfarande se ut som en <strong>idiot i liftkön</strong> med ett par nya Salomon 2012/ Domain eller med ett par hyrskidor. Skiter i hur andra uppfattar mig, jag åker och kommer åka för att det är kul.</p><p></p><p>Sen kan det ju vara bra att hyra ett par gånger för att just se vad som passar mig, det håller jag med om, men är övertygad om att jag kommer hålla till mest i parken (i alla fall denna säsong) har många bra åkare till kompisar som kan hjälpa mig med den biten, samt kanske lite offpist. Sen om jag inser efter några år att parkåkning inte är min grej det kan jag ju inte veta nu. Man måste börja någonstans för att se vad som passar en själv. </p><p></p><p>Kommer antagligen inte ha något behöv av varken <strong>rocker</strong> eller <strong>twintip</strong> i början men jag har ju då en bra skida att växa med, vill ju kunna ha dem ett tag, inte bara en säsong, för att sedan sen ändå köpa nya. Sen som <strong>koppen89</strong> sa så verkar ju rockerskidor lättåkta vilket inte verkar helt fel för mig. Därför känns det värt att lägga pengar på det. Ekonomin som 17åring är ju kanske inte alltid den stabilaste, i alla fall inte för mig, men känner att det är värt att lägga pengar på bra grejer direkt, även om man inte vet riktigt vet vad man ger sig in på. Kan låta extremt dumt men så tänker jag, i detta fall.</p><p>Går ju alltid sälja om min det visar sig att min envishet om att alltid ha rätt skulle gå åt helvete.</p><p></p><p>Är bara väldigt trött på att jämt börja med skit som man sedan får byta ut/köpa nytt. Bara så jag tänker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Timpolo, post: 824931, member: 116386"] Wall of text: Jag kan hålla med om att det är lite onödigt att köpa nya dyra skidor om man inte har någon som helst aning om vad man ger sig in på. Så var det när jag började med just [b]cykling[/b], fast då köpte jag en billig skitbmx och började på, men hade inte en aning om vad jag gav mig in på. Efter en vecka gick cykeln sönder och kände redan att jag ville ha något nytt. Köpte en ny bmx, men inte efter en veckas tid, som var lättare och bättre. Jag kunde ju lika med köpt den bra hojjen direkt och lärt mig den, ist för att ta sönder den billiga skiten och sedan ändå köpa nytt. Så var det när jag spelade Hockey med, började med skit men fick sedan köpa bättre grejer som gjorde allt mycket lättare. Så jag känner bara att det kan vara värt att köpa bra grejer direkt och lära sig åka på det, istället för att i detta fall hyra ett par gånger och ändå sedan vilja köpa nytt. Kommer ju fortfarande se ut som en [b]idiot i liftkön[/b] med ett par nya Salomon 2012/ Domain eller med ett par hyrskidor. Skiter i hur andra uppfattar mig, jag åker och kommer åka för att det är kul. Sen kan det ju vara bra att hyra ett par gånger för att just se vad som passar mig, det håller jag med om, men är övertygad om att jag kommer hålla till mest i parken (i alla fall denna säsong) har många bra åkare till kompisar som kan hjälpa mig med den biten, samt kanske lite offpist. Sen om jag inser efter några år att parkåkning inte är min grej det kan jag ju inte veta nu. Man måste börja någonstans för att se vad som passar en själv. Kommer antagligen inte ha något behöv av varken [b]rocker[/b] eller [b]twintip[/b] i början men jag har ju då en bra skida att växa med, vill ju kunna ha dem ett tag, inte bara en säsong, för att sedan sen ändå köpa nya. Sen som [b]koppen89[/b] sa så verkar ju rockerskidor lättåkta vilket inte verkar helt fel för mig. Därför känns det värt att lägga pengar på det. Ekonomin som 17åring är ju kanske inte alltid den stabilaste, i alla fall inte för mig, men känner att det är värt att lägga pengar på bra grejer direkt, även om man inte vet riktigt vet vad man ger sig in på. Kan låta extremt dumt men så tänker jag, i detta fall. Går ju alltid sälja om min det visar sig att min envishet om att alltid ha rätt skulle gå åt helvete. Är bara väldigt trött på att jämt börja med skit som man sedan får byta ut/köpa nytt. Bara så jag tänker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon 2012, hjälp!
Tillbaka
Topp