Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon 747 Demo, inställning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1000167" data-attributes="member: 34110"><p>Nu är det länge sedan jag såg en "bygel-hyr", visst kan du bara flytta på häldelen?, men jag har för mig att det skall finnas en liknande markering som det finns på de vanliga modellerna som sitter på "skjut-skena" dvs skenan är skuvad i skidorna och i den sitter häldelen och en del av häldelen är rörlig, dvs bygeln i ditt fall, och skall, när förspänningen är korrekt, flexa tillbaka så att den bakersta delen av bygeln sett från sidan är i linje med markeringarna på den orörliga delen av häldelen.</p><p></p><p>Det finns en möjlighet att jag är ute och cyklar. Det var för länge sedan jag såg en sån där i verkligheten men jag tror att jag kommer ihåg rätt och delar därför med mig av det här.</p><p>Ledsen att jag inte har bättre minne.</p><p></p><p>På de modernare finns det ju ett litet fönster på skiers-left av häldelen som man kan se en liten indikator i när det är rätt om man inte bara nöjer sig med att ställa in dom efter bsl-angivelserna men på så gamla som 747orna så kanske du får nöja dig med den gamla klassikern; "lyft bygeln och knuffa häldelen framåt tills pjäxhälen möter bindningen (i uppfällt läge) lås häldelen där, trampa i"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1000167, member: 34110"] Nu är det länge sedan jag såg en "bygel-hyr", visst kan du bara flytta på häldelen?, men jag har för mig att det skall finnas en liknande markering som det finns på de vanliga modellerna som sitter på "skjut-skena" dvs skenan är skuvad i skidorna och i den sitter häldelen och en del av häldelen är rörlig, dvs bygeln i ditt fall, och skall, när förspänningen är korrekt, flexa tillbaka så att den bakersta delen av bygeln sett från sidan är i linje med markeringarna på den orörliga delen av häldelen. Det finns en möjlighet att jag är ute och cyklar. Det var för länge sedan jag såg en sån där i verkligheten men jag tror att jag kommer ihåg rätt och delar därför med mig av det här. Ledsen att jag inte har bättre minne. På de modernare finns det ju ett litet fönster på skiers-left av häldelen som man kan se en liten indikator i när det är rätt om man inte bara nöjer sig med att ställa in dom efter bsl-angivelserna men på så gamla som 747orna så kanske du får nöja dig med den gamla klassikern; "lyft bygeln och knuffa häldelen framåt tills pjäxhälen möter bindningen (i uppfällt läge) lås häldelen där, trampa i" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon 747 Demo, inställning?
Tillbaka
Topp