Salomon 912 bindningar

theGimp

Ny medlem
Salomon 912 bindningar
Kalla mig dum.. men jag är inne på mitt andra par av en bindning som jag dömde ut för två år sen.
Jag har kör mina 912 bindningar på ett par pocketrockets och ett par gotamas.

Båda paren har spruckit i bakdelens skena.
Är det någon mer som haft detta produktfel?

Senast ändrad:
Salomon 912 bindningar
om jag har haft!

Har fått köra med två uppsättningar hela tiden så jag kunnat byta när det pajat. Riktigt dålig konstruktion.

Salomon 912 bindningar
Hade dom förra året...Den ena sprack i plattan under skistoppern efter en kraschad switchlandning. Annars funkade de faktiskt riktigt bra.

Salomon 912 bindningar
jag mina sprack i början av förra säsongen. sjukt kass kvalitet. 914 däremot funkar utmärkt, fick dom av alpingaraget när 912erna gick sönder

Salomon 912 bindningar
mina pajja med, efter lite framåtvikt i en switchlandning :S
lite läskigt att det inte går att lita på dom riktigt

Salomon 912 bindningar
aendrew sa:
jag mina sprack i början av förra säsongen. sjukt kass kvalitet. 914 däremot funkar utmärkt, fick dom av alpingaraget när 912erna gick sönder
914 har nästintill samma konstruktion som 912, så sån jäkla skillnad är det nog inte. Dock kan det nog vara så att Salomonbindningar är känsliga i utlösningssituationer då plast och grejer belastas extra. 914 kan då vara bättre då den inte löser ut lika ofta... Lite teori bara!

914 Lab har liknande konstruktion som 916 och 920 (erkännt grymma bindningar för stor åkning), dvs. metall istället för plast i vissa detaljer och håller betydligt bättre än vanlig 914.

Salomon 912 bindningar
jag är grymt impad av markers och salomons marknadsföring med tanke på att dom lyckas sälja så jävla sketna bindningar... deras reklamavdelning borde har löneökning.

Salomon 912 bindningar
Intressant att så många haft problem med denna bindning. Skall reklamera och se vad som kan göras får jag en uppdatering lovar jag att utvärdera denna..

Salomon 912 bindningar
Jag kör 912ti på mina gotamas och ett par blizzard shock therapy, har varit jättenöjd, dom har inte löst ut nån gång ännu, hehe ;)

Salomon 912 bindningar
Har haft Salomon 912 eller 914 på en stor del av mina skidor sedan 90-talet (hehe) och har aldrig haft några problem :)

Senast ändrad:
Salomon 912 bindningar
jag hade problem med att skruven drog upp sig så att pjäxan glappa lite från bindningens främre del på mina 9 14...nån mer som har haft samma problem

Salomon 912 bindningar
PlunTzkY sa:
Jag kör 912ti på mina gotamas och ett par blizzard shock therapy, har varit jättenöjd, dom har inte löst ut nån gång ännu, hehe ;)
lösa ut och lösa ut. tycker mer problemet ligger att bak partiet lossnar. man flyger som en vante och skidan sicker som en studmissil utan stopper...

Tillbaka
Topp