Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon AK Rocket S-LAB
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knarren" data-source="post: 69484" data-attributes="member: 33830"><p>Antar att du menar AK Swallow Tail. I sa fall skall ni glömma allt ni akt pa vad gäller stora, feta skidor. Detta är helt annorlunda.</p><p></p><p>När jag först akte pa skidan var det ca 20 cm nysnö blandat med skarsnö. I början akte jag som vanligt och försökte liksom carva skidan i pudret men det kändes inte som skidan riktigt ville vara med pa det sa efter ett tag lugnade jag ner rörelserna och liksom bara lät skidan surfa och da infann sig en känsla som jag aldrig förut kännt. Jag kunde aka precis hur fort som helst och bara "tänka sväng". Vilken helt otrolig känsla och kontroll! Pa gränsen till farligt da skidan ger en känsla av total kontroll och lätthet.</p><p></p><p>Den rejält tilltagna swallow-tailen hjälper skidan att utan kraft svänga igenom da den liksom biter fast i snön och jobbar i höjdled. Den ena delen av swallow tailen böjer sig vid sväng medans den andra haller sig konstant. Svart att förklara.</p><p></p><p>195 cm kändes för övrigt inte heller alls langt. Kan faktiskt tänka mig den 205 cm langa rider versionen som tyvärr inte finns till salu.</p><p></p><p>Skarsnö och uppkörd snö är inga som helst problem. Skidan bara plöjer igenom utan minsta tecken pa orolighet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knarren, post: 69484, member: 33830"] Antar att du menar AK Swallow Tail. I sa fall skall ni glömma allt ni akt pa vad gäller stora, feta skidor. Detta är helt annorlunda. När jag först akte pa skidan var det ca 20 cm nysnö blandat med skarsnö. I början akte jag som vanligt och försökte liksom carva skidan i pudret men det kändes inte som skidan riktigt ville vara med pa det sa efter ett tag lugnade jag ner rörelserna och liksom bara lät skidan surfa och da infann sig en känsla som jag aldrig förut kännt. Jag kunde aka precis hur fort som helst och bara "tänka sväng". Vilken helt otrolig känsla och kontroll! Pa gränsen till farligt da skidan ger en känsla av total kontroll och lätthet. Den rejält tilltagna swallow-tailen hjälper skidan att utan kraft svänga igenom da den liksom biter fast i snön och jobbar i höjdled. Den ena delen av swallow tailen böjer sig vid sväng medans den andra haller sig konstant. Svart att förklara. 195 cm kändes för övrigt inte heller alls langt. Kan faktiskt tänka mig den 205 cm langa rider versionen som tyvärr inte finns till salu. Skarsnö och uppkörd snö är inga som helst problem. Skidan bara plöjer igenom utan minsta tecken pa orolighet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon AK Rocket S-LAB
Tillbaka
Topp