Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Salomon BBR - Längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 970910" data-attributes="member: 12152"><p>Helt rätt att vara envis i det läget. Jag håller helt med. BBR:en och andra liknande frontdominerade shaper (tex Icelantic Shaman) är mycket speciella att åka på. All styrning fram och nästan noll bakände i svängväxlingar kräver onekligen lite inåkning. Jag har kört en del på just Shaman eftersom jag har den ståendes tillsammans med ett par pjux i ett garage nere i Alperna (bra att ha när man drar ner med billigt flyg och skippar skidfrakten), så jag har lättare för att ställa om till en sådan skida än många andra. </p><p></p><p>BBR 10.0 har jag helt missat. Jag har väl inte nött sönder dom sidorna i Salomonkatalogen precis... Det ser ju ut att vara ett givet val i samlingen, om man nu inte tvunget ska ha SL-radie. 22 meters radie i 184 låter i mina ögon väldigt mycket bättre för alper. Fortfarande en rätt liten skida dock som sagt, men den lär vara enormt mycket stabilare och mångsidigare än 8.9:an.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 970910, member: 12152"] Helt rätt att vara envis i det läget. Jag håller helt med. BBR:en och andra liknande frontdominerade shaper (tex Icelantic Shaman) är mycket speciella att åka på. All styrning fram och nästan noll bakände i svängväxlingar kräver onekligen lite inåkning. Jag har kört en del på just Shaman eftersom jag har den ståendes tillsammans med ett par pjux i ett garage nere i Alperna (bra att ha när man drar ner med billigt flyg och skippar skidfrakten), så jag har lättare för att ställa om till en sådan skida än många andra. BBR 10.0 har jag helt missat. Jag har väl inte nött sönder dom sidorna i Salomonkatalogen precis... Det ser ju ut att vara ett givet val i samlingen, om man nu inte tvunget ska ha SL-radie. 22 meters radie i 184 låter i mina ögon väldigt mycket bättre för alper. Fortfarande en rätt liten skida dock som sagt, men den lär vara enormt mycket stabilare och mångsidigare än 8.9:an. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Salomon BBR - Längd?
Tillbaka
Topp