Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Salomon bindning storlek och monteringshål
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1091076" data-attributes="member: 29440"><p>Skall köpa nya bindningar till min dotter. Har hittat ett par Salomon Spell</p><p>Men jag har svårt att avgöra om jag ska välja small eller medium. Enligt en storlekstabell jag har hittat </p><p><a href="https://www.snowboards.com/Size-Charts-for-Salomon-Snowboard-Bindings/size-chart-5-3-2012,default,pg.html" target="_blank">https://www.snowboards.com/Size-Charts-for-Salomon-Snowboard-Bindings/size-chart-5-3-2012,default,pg.html</a></p><p>så går small upp till 39 (24,5cm). På hennes boots står det 38/ 24,5. Hon har annars knappt 37 i skostorlek ( 23/23,5 på pjäxor) men bootsen är nog små i storleken. Mätte sulan och den är max 23-23.5 cm så jag tror att hon förmodligen kan behöva större snart ( kanske redan till vintern)</p><p>Då jag har provat skor från salomon så har jag också upplevt att de är väldigt små i storlek. Därför är jag orolig att small kommer vara för små fast de ska klara upp till 39. Någon som har erfarenhet från salomons bindningar vet om de är små i storleken precis som deras skor?</p><p>Sen undrar jag om bindningen passar Burton the channel? Bindningarna jag har kollat på heter Salomon SBB Rhythm samt Salomon Spell. Spell finns endast i Medium.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1091076, member: 29440"] Skall köpa nya bindningar till min dotter. Har hittat ett par Salomon Spell Men jag har svårt att avgöra om jag ska välja small eller medium. Enligt en storlekstabell jag har hittat [URL]https://www.snowboards.com/Size-Charts-for-Salomon-Snowboard-Bindings/size-chart-5-3-2012,default,pg.html[/URL] så går small upp till 39 (24,5cm). På hennes boots står det 38/ 24,5. Hon har annars knappt 37 i skostorlek ( 23/23,5 på pjäxor) men bootsen är nog små i storleken. Mätte sulan och den är max 23-23.5 cm så jag tror att hon förmodligen kan behöva större snart ( kanske redan till vintern) Då jag har provat skor från salomon så har jag också upplevt att de är väldigt små i storlek. Därför är jag orolig att small kommer vara för små fast de ska klara upp till 39. Någon som har erfarenhet från salomons bindningar vet om de är små i storleken precis som deras skor? Sen undrar jag om bindningen passar Burton the channel? Bindningarna jag har kollat på heter Salomon SBB Rhythm samt Salomon Spell. Spell finns endast i Medium. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Salomon bindning storlek och monteringshål
Tillbaka
Topp