Salomon Crossmax 7.5 +Salomon performa cf

Jaay-Bone

Medlem
Tjena!!

Tänkte köpa dessa saker Salomon Crossmax 7.5 +Salomon performa cf, är väl en hyfsad åkare med ambitionen att bli bättre, genom två månaders skiiande i Chamonix...
Är grejerna bra, får dem splitternya av en kompis som jobbar i sportaffär, för typ 3800... E detta mycket skidor för pengarna eller får jag mycket battre grejer bara genom att lägga någon tusing extra?
Jättetacksam för ett bra svar!

MVH // Jocke

Jag skulle inte rekommendera pjäxorna om du ska vara två månder i alperna och är en hyfsad åkare. Du kommer tycka att de är alldeles för mjuka och sitter för dåligt på foten. Jag har själv haft ett par (fast tjejmodellen då ;-) ) och de var bara stora, satt dåligt över hälen och gav inget stöd i framkant. I jämförelse med mina nya Salomon X-wave 8.0 är det som natt och dag och så stor skillnad i pris är det inte.

Skidorna vet jag inget om. Men generellt kan man ju säga att vill du kunna slöåka och ha en mer förlåtande skida så är den säkert okej medans om du åker aggressivt och vill ha lite utmaningar så finns det nog andra (bättre?) skidor att välja på. Du har väl kollat in recensionerna som finns här på Freeride?!

/Anna

Tillbaka
Topp