Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon czar, Armada jj, Völkl gotama
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 604416" data-attributes="member: 46762"><p>Om du väljer Czar, vilket jag lägger min röst på, så tycker jag du ska välja 182 om du vill ha en lite kvickare och lekfullare skida. Dvs. mer för BC-kickar och skogsåkning. Om du däremot vill ha en mer Alp-skida för större åkning på öppna fält där det verkligen ska gå fort, då kan du kolla på den lite styvare och bitigare 190-modellen... Dock är det många som har förvånats över hur väl 182 funkar, trots att de är snäppet större än dig i kroppen. Mitt tips är att kolla på TGR för recensioner...</p><p></p><p>I fallet Czar vs. JJ vs. Gotama låter jag Gotama falla bort då den "fortfarande" är för allroundig i mina ögon. Hade tyvärr inte möjlighet att prova den på skidtestet, men trots totalt omvänt spann är det som en allroundskida som den får bäst betyg av folk...</p><p></p><p>Mellan Czar och JJ blir det mer personlig åsikt som avgör. Jag är ett stort fan av puderskidor med rak skärning tack var användarvänligheten... Man kan köra korta svängar i skog samtidigt som man kan köra rakt ner om man vill det. Du bestämmer själv svängarna. En skida som JJ med kort skärning tenderar att bli orolig i hög fart och du carvar runt träden istället för att styra runt som med en rak skida. Med raka skidor blir det som att åka vattenskidor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 604416, member: 46762"] Om du väljer Czar, vilket jag lägger min röst på, så tycker jag du ska välja 182 om du vill ha en lite kvickare och lekfullare skida. Dvs. mer för BC-kickar och skogsåkning. Om du däremot vill ha en mer Alp-skida för större åkning på öppna fält där det verkligen ska gå fort, då kan du kolla på den lite styvare och bitigare 190-modellen... Dock är det många som har förvånats över hur väl 182 funkar, trots att de är snäppet större än dig i kroppen. Mitt tips är att kolla på TGR för recensioner... I fallet Czar vs. JJ vs. Gotama låter jag Gotama falla bort då den "fortfarande" är för allroundig i mina ögon. Hade tyvärr inte möjlighet att prova den på skidtestet, men trots totalt omvänt spann är det som en allroundskida som den får bäst betyg av folk... Mellan Czar och JJ blir det mer personlig åsikt som avgör. Jag är ett stort fan av puderskidor med rak skärning tack var användarvänligheten... Man kan köra korta svängar i skog samtidigt som man kan köra rakt ner om man vill det. Du bestämmer själv svängarna. En skida som JJ med kort skärning tenderar att bli orolig i hög fart och du carvar runt träden istället för att styra runt som med en rak skida. Med raka skidor blir det som att åka vattenskidor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon czar, Armada jj, Völkl gotama
Tillbaka
Topp