Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon czar, Armada jj, Völkl gotama
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farbrorbauer" data-source="post: 604707" data-attributes="member: 79072"><p>Om du nu ska köpa ett par renodlade puderlagg så borde du kolla på några andra modeller än bara dessa tre, och i så fall ett par som är värdelösa (i princip) i pisten och iallafall gå över 120 mm i midjan. Det blir en helt annan sak är man kommer upp i dem måtten. </p><p></p><p>Ska du däremot ha dem som en typ av allround skida så har du ju kommit rätt från första början.</p><p></p><p>Dessvärre har jag ingen erfarenhet av årest gotama men jag har av de tidigare årsmodellerna och jag är verkligen less på den. Visst är den helt omgjord men det kanske säger lite om hur den nya gotman kommer vara som skida.</p><p></p><p>När det kommer till Armada JJ så tror jag starkt på att det är en bra skida. Men den kan nog vara ganska vår att få tag i då den är slut i hela Sverige. Har dock hört lite olika om dess åkegenskaper men det är nog en individuell ska. </p><p></p><p>Czaren är nog precis som Carled beskriver den. att åka vattenskidor på snön! Det är nog den skidan du kan ha som roligast med i offpisten.</p><p></p><p>Jag köpte nyligen K2 Obsethed 09/10. Har dock bara provat den i en pist än så länge men det är en enormt rolig skida (ja i pisten). Så där har du också ett alternativ till en sjysst allround skida om du är som mig och inte orkar släpa runt på två skidor varje semester.</p><p></p><p>Men det jag tycker du ska göra är att kanske läsa ytterligare recentioner om skidorna. Du kan hitta superbra amerikanska recentioner om alla de skidorna eftersom alla tre är omtalade. Sen borde du också kanske fundera på vad det finns för andra alternativ ute i skidjungeln, t.ex Line för att nämna någon.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farbrorbauer, post: 604707, member: 79072"] Om du nu ska köpa ett par renodlade puderlagg så borde du kolla på några andra modeller än bara dessa tre, och i så fall ett par som är värdelösa (i princip) i pisten och iallafall gå över 120 mm i midjan. Det blir en helt annan sak är man kommer upp i dem måtten. Ska du däremot ha dem som en typ av allround skida så har du ju kommit rätt från första början. Dessvärre har jag ingen erfarenhet av årest gotama men jag har av de tidigare årsmodellerna och jag är verkligen less på den. Visst är den helt omgjord men det kanske säger lite om hur den nya gotman kommer vara som skida. När det kommer till Armada JJ så tror jag starkt på att det är en bra skida. Men den kan nog vara ganska vår att få tag i då den är slut i hela Sverige. Har dock hört lite olika om dess åkegenskaper men det är nog en individuell ska. Czaren är nog precis som Carled beskriver den. att åka vattenskidor på snön! Det är nog den skidan du kan ha som roligast med i offpisten. Jag köpte nyligen K2 Obsethed 09/10. Har dock bara provat den i en pist än så länge men det är en enormt rolig skida (ja i pisten). Så där har du också ett alternativ till en sjysst allround skida om du är som mig och inte orkar släpa runt på två skidor varje semester. Men det jag tycker du ska göra är att kanske läsa ytterligare recentioner om skidorna. Du kan hitta superbra amerikanska recentioner om alla de skidorna eftersom alla tre är omtalade. Sen borde du också kanske fundera på vad det finns för andra alternativ ute i skidjungeln, t.ex Line för att nämna någon. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon czar, Armada jj, Völkl gotama
Tillbaka
Topp