Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon, Dynastar och K2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 202831"><p>Jag har och jobbar i butik. Först i SVerige och nu i Alperna. Jag är inte bitter över det. Det jag är bitter över är att folk kan komma och stå och prata och diskuter skidor i 1 timme för att veckn efter komma ner och vilja ha bindningen monterat på den skidan jag har rekomendera för dom. Då är jag bitter för då hade jag kunnat gjort nåt vettigt i stället! Nu säljer inte Sport-Conrad mer än ca 300 par till Sverige så det är ingen fara. Faran är väl om du inte kan få känna och så vidare på en produkt. Förstår du hur jag menar? Och agenturerna är nog mer rädda än butikerna skulle jag tro.</p><p></p><p></p><p>Sen så är ju som jag har skrivit i andra inlägg att Friåknings skidor och Jibbskidor är en sjukt liten del av alla skidförsäljning. </p><p></p><p></p><p>Sen så finns det exempel på branscher som har sagt ifrån med internet handel. För ett par år sedan så startades en internet affär som sålde windsurfing grejor. Där slutade det med att importören sade ifrån att om dom inte slutade så skulle dom sluta handla med dom. Men som sagt det är en så liten del iaf som handlar på nätet när det gäller skidor. Och skidor är så betydligt mycket större än windsurf.</p><p></p><p>Sen så shoppar jag oxå på nätet. Tycker det är grymt. Enda som är problemet oftast så är det reklamationerna tyvärr. Där ligger Burton grymt på plus i och med att du kan reklamera dina saker vart du vil i världen. (som har någon som säljer såklart)</p><p></p><p>Sen så ska vi inte diskutera detta här iofs. Finns massa med sådana trådar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 202831"] Jag har och jobbar i butik. Först i SVerige och nu i Alperna. Jag är inte bitter över det. Det jag är bitter över är att folk kan komma och stå och prata och diskuter skidor i 1 timme för att veckn efter komma ner och vilja ha bindningen monterat på den skidan jag har rekomendera för dom. Då är jag bitter för då hade jag kunnat gjort nåt vettigt i stället! Nu säljer inte Sport-Conrad mer än ca 300 par till Sverige så det är ingen fara. Faran är väl om du inte kan få känna och så vidare på en produkt. Förstår du hur jag menar? Och agenturerna är nog mer rädda än butikerna skulle jag tro. Sen så är ju som jag har skrivit i andra inlägg att Friåknings skidor och Jibbskidor är en sjukt liten del av alla skidförsäljning. Sen så finns det exempel på branscher som har sagt ifrån med internet handel. För ett par år sedan så startades en internet affär som sålde windsurfing grejor. Där slutade det med att importören sade ifrån att om dom inte slutade så skulle dom sluta handla med dom. Men som sagt det är en så liten del iaf som handlar på nätet när det gäller skidor. Och skidor är så betydligt mycket större än windsurf. Sen så shoppar jag oxå på nätet. Tycker det är grymt. Enda som är problemet oftast så är det reklamationerna tyvärr. Där ligger Burton grymt på plus i och med att du kan reklamera dina saker vart du vil i världen. (som har någon som säljer såklart) Sen så ska vi inte diskutera detta här iofs. Finns massa med sådana trådar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon, Dynastar och K2
Tillbaka
Topp