Salomon eller Burton bindningar?

c_back

Ny medlem
Då var det äntligen dags att skriva första inlägget efter att ha tjuvläst forumet i drygt ett år...

Efter att ha köpt ny bräda förra året är det nu dags för bindningar och skor. Skorna blir med största sannolikhet Salomon Malamute. Jag åker puder och pist, däremot aldrig park. Av försäljare har jag fått rekommenderat
Salomon Caliber, Salomon Arcade och Burton Triad. Men jag vet inte vilken jag ska välja. Som jag har förstått det är de ungefär lika hårda. Men är det bättre att köpa skor och bindningar av samma märke, eller funkar det lika bra bara man har rätt storlekar?

Boots och bindningar från samma märke borde generellt vara det mest ultimata för komfort och passform. Dock tror jag inte att det behöver vara så. Det finns ju många bindningstillverkare som inte gör skor, t ex Flux, Union, Technine som passar till de allra flesta bootsen.

Jag har ett par gamla Technine MFM som känns klart bättre än mina Cartel EST fast jag har Burtonskor. Skumt... :) Så mitt svar på din fråga är: jag tror att det kan funka lika bra med olika märken på bindningar och boots om man köper rätt storlek.

Att prova ut vilken bindning som passar bootsen bäst är nog det bästa alternativet, men det är ju inte alltid man har möjlighet till det.

Nån annan har nåt bättre tips eller andra erfarenheter?

Jag kör med ett par 32 boots i ett par romebindningar och jag har aldrig haft en bättre kombo. Sitter som gjutet i ur och skur utan att vara obekvämt!

om du känner att du har cashflow tycker jag att du ska satsa på ett par burton CO2, dom verkar sjukt bra!

Salomon har riktigt bra bindningar. Med smarta lösningar.
Kolla in deras hemsida salomonsnowboards.com eller butiken på Norrlandsgatan 18 i Stockholm.

Senast ändrad:
Jag hade 2 par olika salomon-bindningar förra säsongen och var inte nöjd med någon av dem! Satt fast, men inte skönt i någon av dem och de gick sönder väldigt lätt. Första modellen paja 2 gånger och andra gången jag kom in med dom sa de att jag fick välja ett par andra salomon och de satt jag lika dåligt i å kände att de var samma skitkvalité så jag sålde dem till en jag bodde hos för 100kr, kändes inte värda mer även fast de kostade 2200,- nya!

Köpte senare på säsongen ett par burton och dem är jag fortfarande nöjd med! sitter bättre och är mkt skönare.

Mitt råd är, köp inte salomon-bindningar! Brädorna å bootsen är nice dock

Jag har åkt på Salomon bindningar, tre stycken och alla tre knäckte jag bottenplattan på. Annars grymma bindningar men gick tillbaka till Burton pga att de Burton bindningar jag åkt på alltid har hållt bra.

Satsar dock min slantar på Union i år.

Lycka till

Om du kör med ett par Salomon boots så borde du köra salomon bindningar också. Att köra med från allt samma märke ger perfekt passform, de är ju trots allt anpassade efter varandra..

Salomon har grymt sköna bindningar, med mycket olika funktioner. Dom är väldigt stabila samtidigt som de har mjuka spännen vilket gör att dom inte trycker på några konstiga ställen på foten.

Lycka till
Later!

Senast ändrad:
Om du har tänkt att köra med ett par salomon boots ,Så tycker jag att du ska köra på salomon bindningar också.
Salomon har riktigt sköna bindningar , med massa olika funktioner , Dom är stabila och man får inte ont i foten av dom ..

jag tycker du ska pröva salomon arcade !

Tillbaka
Topp