Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon foil 07/08 eller gun.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 474344" data-attributes="member: 46762"><p>Salomonskidorna är mjukare än P3:orna, och P3 kommer troligvis vara roligare i pisten längre. Jag vill inte säga så mycket då jag aldrig riktigt tyckt om Salomonskidor...</p><p></p><p>Angående bindningar så är det som att välja mellan pest eller kolera, båda funkar helt ok så länge åkningen hålls till en normal nivå. Så fort du börjar åka offpist eller utvecklas i parken kommer bindningarna få störra påfrestningar. Och dessa bindningar är gjorda för att funka på pistskidor och inte så mycket mer. Mellan 912 och Z12 är 912 minst dålig. Samma fjäder, men Z12 är lättare, dvs. mer sparande på vikten i konstrktionen, dvs. större chans att gå sönder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 474344, member: 46762"] Salomonskidorna är mjukare än P3:orna, och P3 kommer troligvis vara roligare i pisten längre. Jag vill inte säga så mycket då jag aldrig riktigt tyckt om Salomonskidor... Angående bindningar så är det som att välja mellan pest eller kolera, båda funkar helt ok så länge åkningen hålls till en normal nivå. Så fort du börjar åka offpist eller utvecklas i parken kommer bindningarna få störra påfrestningar. Och dessa bindningar är gjorda för att funka på pistskidor och inte så mycket mer. Mellan 912 och Z12 är 912 minst dålig. Samma fjäder, men Z12 är lättare, dvs. mer sparande på vikten i konstrktionen, dvs. större chans att gå sönder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon foil 07/08 eller gun.
Tillbaka
Topp