Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 981159" data-attributes="member: 13863"><p>Har precis monterat en Atomic Tracker 16 och måste säga att jag gillar känslan i bindningen. Nu ska jag bara montera den andra oxå ... och hoppas på sikidkörning nästa helg. </p><p></p><p>Men jag ser faktiskt två uppenbara naktdelar med bindningen som jag inte var riktigt medveten om när jag köpte dem. Dels den fasta AFDn (blev faktiskt överraskad att den inte var rörlig). Vet inte hur stor praktiskt betydelse det har. Inga problem att justera bindningen till en tursko med Vibramsula, men som sagt, hade kännts bättre med rörlig AFD.</p><p></p><p>Det andra är att hälhöjaren bara har två lägen. Jag är van att använda alla tre lägena mina Dynafit, men det kanske mest är en vanesak... </p><p></p><p>Men de här två punkterna gör ju faktiskt att Duke fortfarande är ett alternativ. Dock tycks möjligheten att lossa/låsa hälen utan att ta av skidorna vara klockren! Stort plus för denna funktion.</p><p></p><p>Jag tror absolut att Marker Tour F12 kan vara ett alternativ om man inte absolut behöver en +12 bindningmoch/eller kör "aggresivt"! ;-)</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 981159, member: 13863"] Har precis monterat en Atomic Tracker 16 och måste säga att jag gillar känslan i bindningen. Nu ska jag bara montera den andra oxå ... och hoppas på sikidkörning nästa helg. Men jag ser faktiskt två uppenbara naktdelar med bindningen som jag inte var riktigt medveten om när jag köpte dem. Dels den fasta AFDn (blev faktiskt överraskad att den inte var rörlig). Vet inte hur stor praktiskt betydelse det har. Inga problem att justera bindningen till en tursko med Vibramsula, men som sagt, hade kännts bättre med rörlig AFD. Det andra är att hälhöjaren bara har två lägen. Jag är van att använda alla tre lägena mina Dynafit, men det kanske mest är en vanesak... Men de här två punkterna gör ju faktiskt att Duke fortfarande är ett alternativ. Dock tycks möjligheten att lossa/låsa hälen utan att ta av skidorna vara klockren! Stort plus för denna funktion. Jag tror absolut att Marker Tour F12 kan vara ett alternativ om man inte absolut behöver en +12 bindningmoch/eller kör "aggresivt"! ;-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Tillbaka
Topp