Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 981194" data-attributes="member: 13861"><p>Det är väl en av dom grejer som hamnar lite på Guardians minuskonto. Framåtvinkeln är inte speciellt stor men ändå, helt platt hade ju självklart varit det bästa. Det blir lite bättre med en pjäxa med gåläge, då tycker jag det nära på är försumbart.</p><p></p><p>Överhudtaget tycker jag diskussionen kring bindningar som Guardian/Tracker, Adrenalin och Duke blir lite felaktig. Många är fortfarande fast i villfarelsen att tro att dom är turbindningar i samma klass som till exempel Tour F12 eller rent av techbindningar, vilket blir jäkligt knasigt och fel. Kalla dom för friåknings- eller sidecountrybindningar istället så tror jag fler får huvudet runt hur dom egentligen är tänkta att användas. </p><p></p><p></p><p>Jag har väldigt starka misstankar om att det kommer en Guardian 13 till nästa vinter... Men med samma konstruktion i övrigt så den borde inte vara nämnvärt mycket lättare.</p><p></p><p></p><p>Hill själv har väl erkänt att dom jobbar på skidor och pjäxor just nu, och att eventuella bindningar ligger längre fram i i tiden, om ens alls. Men jag skulle bli jäkligt förvånad om Salomon inte tog fram en inom några få år trots det. På pappret låter det som en suverän combo med Salomons bindningskunskap och friåkningstänk i techformat. Samma gäller förstås Marker om dom någon gång skulle tänka i samma banor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 981194, member: 13861"] Det är väl en av dom grejer som hamnar lite på Guardians minuskonto. Framåtvinkeln är inte speciellt stor men ändå, helt platt hade ju självklart varit det bästa. Det blir lite bättre med en pjäxa med gåläge, då tycker jag det nära på är försumbart. Överhudtaget tycker jag diskussionen kring bindningar som Guardian/Tracker, Adrenalin och Duke blir lite felaktig. Många är fortfarande fast i villfarelsen att tro att dom är turbindningar i samma klass som till exempel Tour F12 eller rent av techbindningar, vilket blir jäkligt knasigt och fel. Kalla dom för friåknings- eller sidecountrybindningar istället så tror jag fler får huvudet runt hur dom egentligen är tänkta att användas. Jag har väldigt starka misstankar om att det kommer en Guardian 13 till nästa vinter... Men med samma konstruktion i övrigt så den borde inte vara nämnvärt mycket lättare. Hill själv har väl erkänt att dom jobbar på skidor och pjäxor just nu, och att eventuella bindningar ligger längre fram i i tiden, om ens alls. Men jag skulle bli jäkligt förvånad om Salomon inte tog fram en inom några få år trots det. På pappret låter det som en suverän combo med Salomons bindningskunskap och friåkningstänk i techformat. Samma gäller förstås Marker om dom någon gång skulle tänka i samma banor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Tillbaka
Topp