Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrJ" data-source="post: 981387" data-attributes="member: 70614"><p>Från TGR av Marshal Olson :</p><p>" just put a scarpa maestrale RS in a guardian.</p><p>DO NOT use a rockered AT sole in a guardian without belt grinding the sole thinner. there is MASSIVE friction otherwise... as in your toe will not release if you run an unaltered rockered AT sole with your normal din setting.</p><p>tecnica cochise will work perfectly without modification. "</p><p></p><p>Bara för att förtydliga om det är någon mer än jag som funderat i dom banorna. </p><p></p><p>Angående F12 så tycker jag nog att den fungerar bra istället för Baron/Duke, åtminstone för mig som åker max 3v/år. Rätt mycket smidigare än techbindningar när det är mestadels liftburen åkning som gäller. Sen får jag väl se hur länge den håller, men jag är ingen person som kör sönder grejor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrJ, post: 981387, member: 70614"] Från TGR av Marshal Olson : " just put a scarpa maestrale RS in a guardian. DO NOT use a rockered AT sole in a guardian without belt grinding the sole thinner. there is MASSIVE friction otherwise... as in your toe will not release if you run an unaltered rockered AT sole with your normal din setting. tecnica cochise will work perfectly without modification. " Bara för att förtydliga om det är någon mer än jag som funderat i dom banorna. Angående F12 så tycker jag nog att den fungerar bra istället för Baron/Duke, åtminstone för mig som åker max 3v/år. Rätt mycket smidigare än techbindningar när det är mestadels liftburen åkning som gäller. Sen får jag väl se hur länge den håller, men jag är ingen person som kör sönder grejor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Tillbaka
Topp