Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 981501" data-attributes="member: 80520"><p>Jag har aldrig mina tådelar låsta när jag åker, men jag kan nog inte tas för en agressiv åkare heller. Har dock svårt att se att det egentligen skulle vara något problem... Jag har stått på i diverse slagiga underlag, hårda pucklar och allt vad man kan hitta för underlag under våråkning i Alperna och uppe vid Riksgränsen dagen efter all lätt snö blåst bort och aldrig, inte ens en endaste gång, haft problem med tjuvlös efter att jag "fått till" inställningen. Inte ens vid 3-metersdrop ner på halvdant underlag...</p><p></p><p>Tills det att jag har fått motsatsen bevisad tänker jag tro att alla som "behöver" åka med sina tådelar låsta gör det pga</p><p>a) psykologiska skäl, de vågar helt enkelt inte testa utan tådelen låst</p><p>b) handhavandefel, uttrycket "dynafiddle" har inte uppkommit utan anledning</p><p>c) att de använder bindningarna till bredare skidor än vad de är avsedda. De nya radical-bindningarna med bredare stoppers (och den vita vertical FT12) har betydligt styvare fjädrar i tådelen än de gamla, gråa vertikal etc.</p><p></p><p>Jag kör med horisontal på 9 och vertikal på 8 på mina hardside. Var jag kommer hamna på mina sideseth får framtiden utvisa, förmodligen kommer jag börja på 8/7 (horisontal/vertikal) och arbeta mig uppåt därifrån.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 981501, member: 80520"] Jag har aldrig mina tådelar låsta när jag åker, men jag kan nog inte tas för en agressiv åkare heller. Har dock svårt att se att det egentligen skulle vara något problem... Jag har stått på i diverse slagiga underlag, hårda pucklar och allt vad man kan hitta för underlag under våråkning i Alperna och uppe vid Riksgränsen dagen efter all lätt snö blåst bort och aldrig, inte ens en endaste gång, haft problem med tjuvlös efter att jag "fått till" inställningen. Inte ens vid 3-metersdrop ner på halvdant underlag... Tills det att jag har fått motsatsen bevisad tänker jag tro att alla som "behöver" åka med sina tådelar låsta gör det pga a) psykologiska skäl, de vågar helt enkelt inte testa utan tådelen låst b) handhavandefel, uttrycket "dynafiddle" har inte uppkommit utan anledning c) att de använder bindningarna till bredare skidor än vad de är avsedda. De nya radical-bindningarna med bredare stoppers (och den vita vertical FT12) har betydligt styvare fjädrar i tådelen än de gamla, gråa vertikal etc. Jag kör med horisontal på 9 och vertikal på 8 på mina hardside. Var jag kommer hamna på mina sideseth får framtiden utvisa, förmodligen kommer jag börja på 8/7 (horisontal/vertikal) och arbeta mig uppåt därifrån. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian 16 eller Marker Duke EPF till en all mountain skida som ligger åt big mountain.
Tillbaka
Topp