Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian MNC-fråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1073119" data-attributes="member: 149275"><p>Snor tråden lite</p><p></p><p>Jag har precis kommit hem från alperna med ett par nya BC Corvus som jag nu ska sätta bindningar på. Jag vill ha ett par AT-bindningar, inte för att jag kommer huda mycket utan för att jag vill kunna ha den möjligheten. Nerföregenskaper är alltså ordentligt prioriterat. </p><p></p><p>Jag har kört både Marker Tour F12 och Salomon Guardian 13 och 16 och tycker att åkkänslan är ordentligt mycket bättre på Guardian. Jag är därför nära att sätta på ett par Guardian 16 (2016) på dessa. Jag blir dock lite orolig för glappet som beskrivs både av</p><p> [USER=45951]@jibberisch[/USER] och</p><p> [USER=49358]@pnyberg[/USER] - är det helt hål i huvudet att sätta på ett par Guardian? Hur mycket ökar glappet efter tid? Jag kände ett litet hack på mina senaste Guardians men det var inget som störde mig, dock orolig för att det kommer öka?</p><p></p><p>Om jag nu inte är toknöjd med åkkänslan på Tour F12 och Guardian inte är ett alternativ, skulle Adrenalin kunna vara ett mellanting i låg ståhöjd men bättre hålbild?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1073119, member: 149275"] Snor tråden lite Jag har precis kommit hem från alperna med ett par nya BC Corvus som jag nu ska sätta bindningar på. Jag vill ha ett par AT-bindningar, inte för att jag kommer huda mycket utan för att jag vill kunna ha den möjligheten. Nerföregenskaper är alltså ordentligt prioriterat. Jag har kört både Marker Tour F12 och Salomon Guardian 13 och 16 och tycker att åkkänslan är ordentligt mycket bättre på Guardian. Jag är därför nära att sätta på ett par Guardian 16 (2016) på dessa. Jag blir dock lite orolig för glappet som beskrivs både av [USER=45951]@jibberisch[/USER] och [USER=49358]@pnyberg[/USER] - är det helt hål i huvudet att sätta på ett par Guardian? Hur mycket ökar glappet efter tid? Jag kände ett litet hack på mina senaste Guardians men det var inget som störde mig, dock orolig för att det kommer öka? Om jag nu inte är toknöjd med åkkänslan på Tour F12 och Guardian inte är ett alternativ, skulle Adrenalin kunna vara ett mellanting i låg ståhöjd men bättre hålbild? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian MNC-fråga
Tillbaka
Topp