Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian MNC-fråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1074305" data-attributes="member: 29440"><p>Hej igen,</p><p>Har du hunnit tura något med dina Guardian</p><p> [USER=149275]@chrillelille[/USER] ?</p><p>Funderar faktiskt på att byta till Guardian MNC nu men är lite osäker fortfarande efter att ha läst om de nackdelar den har.</p><p>Kommer förmodligen inte komma upp i mer än max 20-25 dagar/år och risken för glappet är kanske inte jätte stor då, men jag kommer ju säkert att ha kvar bindningarna några år.</p><p>Sen funderar jag lite på att i nedersta läget så går inte bindningen ner helt. Är det en nackdel när man inte går uppför? Tror för min del att jag inte kommer gå jättemycket uppför men det finns väl risk för det.</p><p>Sen har väl Gauardian bara ett läge till skillnad från Baron/Duke mfl. som har två lägen. Är det en stor nackdel?</p><p></p><p>Finns problemet med att ramen går av bara när man skall spänna ner häldelen eller kan den knäckas även när man turar i nedersta läget (dvs kan det byggas upp snö såpass mycket att det riskerar att ta emot när man trampar ner hälen under turandet, den går ju tydligen inte ner helt vid turläget)</p><p></p><p>Verkar ändå som det är många som gillar bindningen trots en hel del nackdelar så något bra måste det ju finnas med den.</p><p>Lätt att växla mellan åk- och turläge.</p><p>Lätt att fälla ner/upp bygeln?</p><p>Vridstyv? Är de ättre än Baron/Duke/F12 utan EPF?</p><p></p><p>Någon som vet exakt vad som orsakar glappet? Går det att fixa (nån som har bild)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1074305, member: 29440"] Hej igen, Har du hunnit tura något med dina Guardian [USER=149275]@chrillelille[/USER] ? Funderar faktiskt på att byta till Guardian MNC nu men är lite osäker fortfarande efter att ha läst om de nackdelar den har. Kommer förmodligen inte komma upp i mer än max 20-25 dagar/år och risken för glappet är kanske inte jätte stor då, men jag kommer ju säkert att ha kvar bindningarna några år. Sen funderar jag lite på att i nedersta läget så går inte bindningen ner helt. Är det en nackdel när man inte går uppför? Tror för min del att jag inte kommer gå jättemycket uppför men det finns väl risk för det. Sen har väl Gauardian bara ett läge till skillnad från Baron/Duke mfl. som har två lägen. Är det en stor nackdel? Finns problemet med att ramen går av bara när man skall spänna ner häldelen eller kan den knäckas även när man turar i nedersta läget (dvs kan det byggas upp snö såpass mycket att det riskerar att ta emot när man trampar ner hälen under turandet, den går ju tydligen inte ner helt vid turläget) Verkar ändå som det är många som gillar bindningen trots en hel del nackdelar så något bra måste det ju finnas med den. Lätt att växla mellan åk- och turläge. Lätt att fälla ner/upp bygeln? Vridstyv? Är de ättre än Baron/Duke/F12 utan EPF? Någon som vet exakt vad som orsakar glappet? Går det att fixa (nån som har bild) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Guardian MNC-fråga
Tillbaka
Topp