Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Guardian MNC - MTN Lab Pjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1087018" data-attributes="member: 83225"><p>Jag VET inte utan spånar nu bara. Om AFDn är fast borde ju rimligen friktionen mot AFDn vara väldigt viktig. Och där skiljer sig ju inte MTN Lab mot andra turpjäxor. Vad jag kunnat se så verkar tådelen på MTN Lab sticka ut klart mer än på andra rena turpjäxor så jag antar att det gör en viss skillnad i kompatibiliteten mot DIN-bindningar. </p><p></p><p>Går tådelen på Guardian att ställa alls i höjdled? Jag sitter lite i samma sits och tänker använda MTN Lab med Dukes men där går ju som sagt tådelen att ställa så att tån inte "kläms" fast i bindningen utan att den bara hålls fast av vingarna på bindningen (så som den ska hållas fast). Där är ju ckså AFDn rörlig i sidled så att friktionsfrågan torde vara löst där.</p><p></p><p>Kan det också vara så att infon om att den funkar med "Salomons turpjäxor" kan vara framtagen och publicerad innan MTN ens fanns?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1087018, member: 83225"] Jag VET inte utan spånar nu bara. Om AFDn är fast borde ju rimligen friktionen mot AFDn vara väldigt viktig. Och där skiljer sig ju inte MTN Lab mot andra turpjäxor. Vad jag kunnat se så verkar tådelen på MTN Lab sticka ut klart mer än på andra rena turpjäxor så jag antar att det gör en viss skillnad i kompatibiliteten mot DIN-bindningar. Går tådelen på Guardian att ställa alls i höjdled? Jag sitter lite i samma sits och tänker använda MTN Lab med Dukes men där går ju som sagt tådelen att ställa så att tån inte "kläms" fast i bindningen utan att den bara hålls fast av vingarna på bindningen (så som den ska hållas fast). Där är ju ckså AFDn rörlig i sidled så att friktionsfrågan torde vara löst där. Kan det också vara så att infon om att den funkar med "Salomons turpjäxor" kan vara framtagen och publicerad innan MTN ens fanns? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Guardian MNC - MTN Lab Pjäxa
Tillbaka
Topp