Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Guardian MNC - MTN Lab Pjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Malloy" data-source="post: 1087045" data-attributes="member: 119508"><p>Men, vaf**. Vilken miss! Jag kollade givetvis på den äldre modellen Guardian, inte den som kallas MNC. Jag har helt klart blandat ihop dessa två varianter. </p><p>Gött att få lite tydlighet. </p><p></p><p>Jag skall vara helt ärlig, jag börjar tvivla på vikten i Guardian som är nästan 3 kg/par. </p><p>Jag skall ha dem på ett par QST 106 tänkte jag, men det kanske är lika bra att köra på ett par WTR-alpinbindingar, och bootpacka istället för huda. Jag har ingen touring-erfarenhet, utan vill börja lite smått. Det kanske blir så illa tvunget att köpa ett par turskidor med tech istället, utöver QST106 med en alpinbindning. Då är ju MTN Lab-kängan ett bra val. </p><p>Tänker en quiver med; </p><p>MTN Lab-pjäxan. </p><p>"Daily driver" = QST106 med alpinbinding, kompatibel med pjäxan. </p><p>Touring= Lättare par skidor eller mer puderorienterade QST118 med Kingpin eller dylikt. Låg vikt=sämre nerför, högre vikt/bredd=tyngre upp, bättre ner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Malloy, post: 1087045, member: 119508"] Men, vaf**. Vilken miss! Jag kollade givetvis på den äldre modellen Guardian, inte den som kallas MNC. Jag har helt klart blandat ihop dessa två varianter. Gött att få lite tydlighet. Jag skall vara helt ärlig, jag börjar tvivla på vikten i Guardian som är nästan 3 kg/par. Jag skall ha dem på ett par QST 106 tänkte jag, men det kanske är lika bra att köra på ett par WTR-alpinbindingar, och bootpacka istället för huda. Jag har ingen touring-erfarenhet, utan vill börja lite smått. Det kanske blir så illa tvunget att köpa ett par turskidor med tech istället, utöver QST106 med en alpinbindning. Då är ju MTN Lab-kängan ett bra val. Tänker en quiver med; MTN Lab-pjäxan. "Daily driver" = QST106 med alpinbinding, kompatibel med pjäxan. Touring= Lättare par skidor eller mer puderorienterade QST118 med Kingpin eller dylikt. Låg vikt=sämre nerför, högre vikt/bredd=tyngre upp, bättre ner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon Guardian MNC - MTN Lab Pjäxa
Tillbaka
Topp