Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon - MTN Lab Pjäxan Passar den en Marker Griffon 13 Bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1079468" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har ett par MTN Lab och du vill <strong>väldigt</strong> gärna ha en bindning med slide-funktion för tådelen samt tillräcklig höjdjustering. </p><p>Jag har bara åkt pjäxorna i MTN-bidningen vilket fungerar toppen (se på faan!: P ) och i STH2 16. </p><p>STH'n är verkligen inte konstruerad för att fungera med MTN Lab, dels för höjden och dels för den gummerade och greppiga sulan. Dock går det att skruva upp höjden precis så mycket som behövs på STH'n så att de inte sitter i spänn. Dock är det minst sagt vanskligt med gummisula och en vanlig fast AFD. Jag har tyvärr äldre Guardian och inte Guardian MNC så jag borde nog se till att byta upp mig. </p><p></p><p>Så för att sammanfatta:</p><p>JA - det finns alpinbindningar som du kan åka i. Om de bara går att skruva upp tillräckligt. </p><p>Ska du åka i vanliga alpinbindningar? Nej, helst inte. Du vill ha en bindning med både höjdinställningen och glidande AFD-platta.</p><p></p><p>Jag bjuder på lite AFD-porr så här på fredagskvällen/natten!</p><p>[MEDIA=youtube]YTvi2q1PvLw[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1079468, member: 46762"] Jag har ett par MTN Lab och du vill [b]väldigt[/b] gärna ha en bindning med slide-funktion för tådelen samt tillräcklig höjdjustering. Jag har bara åkt pjäxorna i MTN-bidningen vilket fungerar toppen (se på faan!: P ) och i STH2 16. STH'n är verkligen inte konstruerad för att fungera med MTN Lab, dels för höjden och dels för den gummerade och greppiga sulan. Dock går det att skruva upp höjden precis så mycket som behövs på STH'n så att de inte sitter i spänn. Dock är det minst sagt vanskligt med gummisula och en vanlig fast AFD. Jag har tyvärr äldre Guardian och inte Guardian MNC så jag borde nog se till att byta upp mig. Så för att sammanfatta: JA - det finns alpinbindningar som du kan åka i. Om de bara går att skruva upp tillräckligt. Ska du åka i vanliga alpinbindningar? Nej, helst inte. Du vill ha en bindning med både höjdinställningen och glidande AFD-platta. Jag bjuder på lite AFD-porr så här på fredagskvällen/natten! [MEDIA=youtube]YTvi2q1PvLw[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon - MTN Lab Pjäxan Passar den en Marker Griffon 13 Bindning
Tillbaka
Topp