Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon MTN S/Lab Vs. Salomon Qst pro 130 tr
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndersWingqvist" data-source="post: 1143051" data-attributes="member: 161736"><p>[USER=161740]@fogelberg[/USER] QST Pro 130 TR har ju på pappret mer köttighet:</p><p>+ 10 flex (120 vs 130, Salomon bör ju ha samma index på sina pjäxor sinsemellan även om standard ej finns...)</p><p>+ 50 % spännen (2 vs 3)</p><p>+ för utbytbara sulor (agressiv gång på asfalt, skoteråkning och liknande är inga problem, när sulan går att byta)</p><p>+ 300 gram i vikt = mer tyngd att brassa på med nedför!</p><p></p><p>Har inte åkt med MTN S/Lab så kan ej uttala mig subjektivt, vilket du kanske var mest intresserade av ?.</p><p>Men måste slå ett slag för QST 130 tr i åkläget, kört både hårda 170 cm pistskidor med midja kring 70 mm och mina 188cm, 108mm friåkningslagg. Pjäxorna driver båda dessa skidor riktigt stabilt! </p><p>Sen som vanligt med pjäxor: viktigaste är ju hur de passar just din fot, kolla andra modeller annars.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndersWingqvist, post: 1143051, member: 161736"] [USER=161740]@fogelberg[/USER] QST Pro 130 TR har ju på pappret mer köttighet: + 10 flex (120 vs 130, Salomon bör ju ha samma index på sina pjäxor sinsemellan även om standard ej finns...) + 50 % spännen (2 vs 3) + för utbytbara sulor (agressiv gång på asfalt, skoteråkning och liknande är inga problem, när sulan går att byta) + 300 gram i vikt = mer tyngd att brassa på med nedför! Har inte åkt med MTN S/Lab så kan ej uttala mig subjektivt, vilket du kanske var mest intresserade av ?. Men måste slå ett slag för QST 130 tr i åkläget, kört både hårda 170 cm pistskidor med midja kring 70 mm och mina 188cm, 108mm friåkningslagg. Pjäxorna driver båda dessa skidor riktigt stabilt! Sen som vanligt med pjäxor: viktigaste är ju hur de passar just din fot, kolla andra modeller annars. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Salomon MTN S/Lab Vs. Salomon Qst pro 130 tr
Tillbaka
Topp