Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon och Look´s nya turbindningar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 909733" data-attributes="member: 13861"><p>Konkurrens är väl alltid bra? Salomon borde rimligtvis ha funderat på hur dom kan göra en variant på Duke som är ännu bättre. En av anledningarna till att Solly dröjt såpass länge med sin variant är enligt dom själva för att dom ville vara helt säkra på att den är så robust att den till och med håller för att köra på Freeride World Tour med (deras ord, inte mina). I slutändan borde det även betyda att Marker pushas att utveckla Duken ytterligare och att Look förhoppningsvis gör en egen variant. Vi skidåkare blir vinnarna med bättre prylar och man kan ju hoppas att priserna blir lite lägre med. </p><p></p><p>Att Salomons AT-bindning är lägre ser jag som en stor fördel, jag gillar inte höga stackheights. Sen har den fördelen att man kan koppla mellan gå- och åkläge utan att klicka ur bindningen. Hur ofta det verkligen är till nytta på berget är däremot öppet för diskussion då dom allra flesta med den här typen av setup lär ta av sig skidorna för att ta av och på hudarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 909733, member: 13861"] Konkurrens är väl alltid bra? Salomon borde rimligtvis ha funderat på hur dom kan göra en variant på Duke som är ännu bättre. En av anledningarna till att Solly dröjt såpass länge med sin variant är enligt dom själva för att dom ville vara helt säkra på att den är så robust att den till och med håller för att köra på Freeride World Tour med (deras ord, inte mina). I slutändan borde det även betyda att Marker pushas att utveckla Duken ytterligare och att Look förhoppningsvis gör en egen variant. Vi skidåkare blir vinnarna med bättre prylar och man kan ju hoppas att priserna blir lite lägre med. Att Salomons AT-bindning är lägre ser jag som en stor fördel, jag gillar inte höga stackheights. Sen har den fördelen att man kan koppla mellan gå- och åkläge utan att klicka ur bindningen. Hur ofta det verkligen är till nytta på berget är däremot öppet för diskussion då dom allra flesta med den här typen av setup lär ta av sig skidorna för att ta av och på hudarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon och Look´s nya turbindningar.
Tillbaka
Topp