Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon och Look´s nya turbindningar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 924101" data-attributes="member: 13861"><p>Nu har jag klämt och känt lite på en Guardian och kan inte säga mer än jag är jäkligt imponerad. Utan att ha åkt på den bör väl tilläggas för sakens skull... Den känns otroligt stabil och rejält tilltagen på alla sätt. Absolut inte plastig eller liknande överhuvudtaget, utan som en solid STH, fast med gåläge. Låsningen av hälen känns rejäl och precis, bara att dunka ner hälen så sitter den fast, och att öppna den är skitenkelt med staven. Hälhöjaren känns stabil, inga konstigheter där. AFD:n är flytande. Vikten helt ok. Men viktigast av allt är att den känns som helt utan spel och vobbel. Dom två stagen är jäkligt vridstyva och känns betydligt kralligare än till exempel Marker Duke. </p><p></p><p>Enligt Bruno Bertrand på Salomon (OBS, partisk källa. Men ändå.) som jag pratade med, så föredrar han en Guardian 16 framför en vanlig STH 16 för hård åkning då den enligt honom driver skidan bättre på grund av den breda monteringsytan. Om det är stämmer eller inte återstår att se men efter en första anblick så är jag jäkligt peppad att få montera ett par på mina skidor och se vad dom går för. Min första känsla var i alla fall att om dom här funkar som Salomon/Atomic hävdar att dom gör så kommer jag aldrig att gå tillbaka till vanliga bindningar utan gåläge på feta skidor. Men som sagt, det ska bli intressant att testa den på snö istället för att e-spekulera i all evighet.</p><p></p><p>Och en liten sidenote: enligt Dynastar själva så jobbar dom med en egen turbindning ihop med Plum som ska komma i testversion senare i vinter. Stay tuned.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 924101, member: 13861"] Nu har jag klämt och känt lite på en Guardian och kan inte säga mer än jag är jäkligt imponerad. Utan att ha åkt på den bör väl tilläggas för sakens skull... Den känns otroligt stabil och rejält tilltagen på alla sätt. Absolut inte plastig eller liknande överhuvudtaget, utan som en solid STH, fast med gåläge. Låsningen av hälen känns rejäl och precis, bara att dunka ner hälen så sitter den fast, och att öppna den är skitenkelt med staven. Hälhöjaren känns stabil, inga konstigheter där. AFD:n är flytande. Vikten helt ok. Men viktigast av allt är att den känns som helt utan spel och vobbel. Dom två stagen är jäkligt vridstyva och känns betydligt kralligare än till exempel Marker Duke. Enligt Bruno Bertrand på Salomon (OBS, partisk källa. Men ändå.) som jag pratade med, så föredrar han en Guardian 16 framför en vanlig STH 16 för hård åkning då den enligt honom driver skidan bättre på grund av den breda monteringsytan. Om det är stämmer eller inte återstår att se men efter en första anblick så är jag jäkligt peppad att få montera ett par på mina skidor och se vad dom går för. Min första känsla var i alla fall att om dom här funkar som Salomon/Atomic hävdar att dom gör så kommer jag aldrig att gå tillbaka till vanliga bindningar utan gåläge på feta skidor. Men som sagt, det ska bli intressant att testa den på snö istället för att e-spekulera i all evighet. Och en liten sidenote: enligt Dynastar själva så jobbar dom med en egen turbindning ihop med Plum som ska komma i testversion senare i vinter. Stay tuned. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon och Look´s nya turbindningar.
Tillbaka
Topp