Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon Pocket Rocket
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 95990" data-attributes="member: 13863"><p>Jag är själv 186 cm och väger in på 90 kg (bara muskler...;-)). Jag har kört några dagar på PR 185 i mycket skiftande förhållande. På mjukt underlag är de otroligt lättkörda och lekfulla. Svänger tre svängar där mina Monster 85 hinner med en! I mjuk pist går de riktigt bra på skär men är allt för vridmjuka för att hålla emot när det börjar gå fort på hårt underlag. Inget vidare som pistskida i våra Svenska fjällanläggningar (åtminstone inte om man väger + 75 kg).</p><p></p><p>Jag upplevde PR 185 cm som "korta", de kändes betydligt kortare än mina 186 cm Monster 85. Detta beror sannolikt på att de är mycket mjukare och att twintippen förkortar den effektiva längden med upp mot 10 cm. Är du normalviktig är inte 185 för långt!!!</p><p></p><p>Sammanfattningsvis. PR är en lekfull lättkörd skida i offpisten där den går som en dröm så länge det inte är allt för hårt. I pisten är den begränsad, men fungerar utmärkt så länge underlaget är hyggligt mjukt och hastigheterna inte allt för stora.</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 95990, member: 13863"] Jag är själv 186 cm och väger in på 90 kg (bara muskler...;-)). Jag har kört några dagar på PR 185 i mycket skiftande förhållande. På mjukt underlag är de otroligt lättkörda och lekfulla. Svänger tre svängar där mina Monster 85 hinner med en! I mjuk pist går de riktigt bra på skär men är allt för vridmjuka för att hålla emot när det börjar gå fort på hårt underlag. Inget vidare som pistskida i våra Svenska fjällanläggningar (åtminstone inte om man väger + 75 kg). Jag upplevde PR 185 cm som "korta", de kändes betydligt kortare än mina 186 cm Monster 85. Detta beror sannolikt på att de är mycket mjukare och att twintippen förkortar den effektiva längden med upp mot 10 cm. Är du normalviktig är inte 185 för långt!!! Sammanfattningsvis. PR är en lekfull lättkörd skida i offpisten där den går som en dröm så länge det inte är allt för hårt. I pisten är den begränsad, men fungerar utmärkt så länge underlaget är hyggligt mjukt och hastigheterna inte allt för stora. MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Salomon Pocket Rocket
Tillbaka
Topp