Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Salomon Q-85, Bra skida för pist som även gillar att leka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drm70" data-source="post: 1056084" data-attributes="member: 151144"><p>Lånade brorsans nya Q85 igår. </p><p></p><p>Även om jag helst inte vill tro det är jag nog något av en medelsvensson i backen när det kommer till kritan... kanske en smula mer lek och att jag åker lite överallt. Nåja.</p><p></p><p>Hursom är Q85 en bra skida och tycker att beskrivningen ovan att "den går bra på hårdare underlag och inte heller gör bort sig när det blir uppkört.. Den indragna skärningen i nosen gör den dessutom lite lekfullare än andra skidor med mer traditionell skärning. Åker du nära 100% i pist och vill ha ngt som fungerar till den mesta piståkningen och dessutom nu går att hitta till ett bra pris så har jag svårt att se att du blir besviken." stämmer väl. Det som kanske överraskade mig mest var att den hade såpass bra isgrepp. Det enda jag saknade, och inte riktigt begriper, är varför Solly inte gett denna skida åtminstone en smula twintip design.</p><p></p><p>Själv vill jag nog ha en mer utmande och bredare skida, men som allroundskida för pist och lite utanför är den riktigt kul. Sjukt lättåkt, vilket är ett bra betyg i min bok. Brorsan skulle jag beskriva som "supermedelsvensson" rakt av, hoppas han inte läser detta, och han är supernöjd med skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drm70, post: 1056084, member: 151144"] Lånade brorsans nya Q85 igår. Även om jag helst inte vill tro det är jag nog något av en medelsvensson i backen när det kommer till kritan... kanske en smula mer lek och att jag åker lite överallt. Nåja. Hursom är Q85 en bra skida och tycker att beskrivningen ovan att "den går bra på hårdare underlag och inte heller gör bort sig när det blir uppkört.. Den indragna skärningen i nosen gör den dessutom lite lekfullare än andra skidor med mer traditionell skärning. Åker du nära 100% i pist och vill ha ngt som fungerar till den mesta piståkningen och dessutom nu går att hitta till ett bra pris så har jag svårt att se att du blir besviken." stämmer väl. Det som kanske överraskade mig mest var att den hade såpass bra isgrepp. Det enda jag saknade, och inte riktigt begriper, är varför Solly inte gett denna skida åtminstone en smula twintip design. Själv vill jag nog ha en mer utmande och bredare skida, men som allroundskida för pist och lite utanför är den riktigt kul. Sjukt lättåkt, vilket är ett bra betyg i min bok. Brorsan skulle jag beskriva som "supermedelsvensson" rakt av, hoppas han inte läser detta, och han är supernöjd med skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Salomon Q-85, Bra skida för pist som även gillar att leka?
Tillbaka
Topp