Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Salomon Q-85, Bra skida för pist som även gillar att leka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gneblon" data-source="post: 1058878" data-attributes="member: 152452"><p>Fick till slut prova nya laggen. Här kommer en recension</p><p></p><p>Premiärturen togs i Sälen på väldigt isiga backar. Som förväntat med dels nya skidor som då även var bredare än vad jag hade kört på innan så gick det sisådär för att vara snäll mot mig själv.</p><p>Blev nästan lite orolig att jag gjort ett dåligt köp. </p><p></p><p>Dag två hade det kommit ca 30 cm nysnö och nu var det helt annorlunda. Troligtvis dels pga underlaget samt att jag fått in känslan för skidorna. Då var dom som en dröm. Perfekt grepp och flöt fram i snön och allt uppkört. hittade även en hel del orörd nysnö mellan backarna och även där var dom riktigt bra.</p><p></p><p>Dag 3 hade vi strålande sol och helt nypistat. Även här var det ordentligt grepp och dom var som en dröm att köra långa vida carvingsvängar. Lätta att få upp på kant och när man släppte på ordentligt fartmässigt så kändes dom riktigt stabila. Att det blev uppkört på eftermiddagen bekom mig inte en sekund utan skidorna höll sig ruskigt bra hela vägen.</p><p></p><p>Summa summarum</p><p>Är skidan bra i en riktigt isig backe? Njae, då finns det absolut bättre alternativ som greppar bättre. Samtidigt går det att få bra grepp även då men det kräver att du trycker till riktigt ordentligt och verkligen släpper på och vågar få upp dom på kant.</p><p></p><p>På manchester: Kanonbra och riktigt lekfulla och det är verkligen en all day-skida skulle jag säga. För den fortsätter vara riktigt rolig även när det blir sorbet och uppkört.</p><p></p><p>Nysnö och offpist. Kanon, det blir säkerligen ännu bättre med en ännu bredare skida. Men det funkar absolut och är bättre än vanliga pistracers.</p><p></p><p>Jag skulle säga att detta är en optimal skida för en medel till bra åkare som åker mycket pist och gärna är ute lite utanför pisten också. Stort plus för att den är bra hela dagen även när sorbeten kommer.</p><p></p><p>Det tar en stund att lära sig riktigt att lita på skidan och att den får fäste men när man väl kommit över det är det bara ren glädje att köra på den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gneblon, post: 1058878, member: 152452"] Fick till slut prova nya laggen. Här kommer en recension Premiärturen togs i Sälen på väldigt isiga backar. Som förväntat med dels nya skidor som då även var bredare än vad jag hade kört på innan så gick det sisådär för att vara snäll mot mig själv. Blev nästan lite orolig att jag gjort ett dåligt köp. Dag två hade det kommit ca 30 cm nysnö och nu var det helt annorlunda. Troligtvis dels pga underlaget samt att jag fått in känslan för skidorna. Då var dom som en dröm. Perfekt grepp och flöt fram i snön och allt uppkört. hittade även en hel del orörd nysnö mellan backarna och även där var dom riktigt bra. Dag 3 hade vi strålande sol och helt nypistat. Även här var det ordentligt grepp och dom var som en dröm att köra långa vida carvingsvängar. Lätta att få upp på kant och när man släppte på ordentligt fartmässigt så kändes dom riktigt stabila. Att det blev uppkört på eftermiddagen bekom mig inte en sekund utan skidorna höll sig ruskigt bra hela vägen. Summa summarum Är skidan bra i en riktigt isig backe? Njae, då finns det absolut bättre alternativ som greppar bättre. Samtidigt går det att få bra grepp även då men det kräver att du trycker till riktigt ordentligt och verkligen släpper på och vågar få upp dom på kant. På manchester: Kanonbra och riktigt lekfulla och det är verkligen en all day-skida skulle jag säga. För den fortsätter vara riktigt rolig även när det blir sorbet och uppkört. Nysnö och offpist. Kanon, det blir säkerligen ännu bättre med en ännu bredare skida. Men det funkar absolut och är bättre än vanliga pistracers. Jag skulle säga att detta är en optimal skida för en medel till bra åkare som åker mycket pist och gärna är ute lite utanför pisten också. Stort plus för att den är bra hela dagen även när sorbeten kommer. Det tar en stund att lära sig riktigt att lita på skidan och att den får fäste men när man väl kommit över det är det bara ren glädje att köra på den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Salomon Q-85, Bra skida för pist som även gillar att leka?
Tillbaka
Topp