Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
SALOMON QST 106 21/22 eller Atomic Backland 107 22/23 & den stora frågan.... längd på dessa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Martin G" data-source="post: 1274851" data-attributes="member: 140041"><p>Tjena gänget!</p><p>Kollar på nya skidor och lutar åt antingen Salomon QST 106 21/22 eller Atomic Backland 107 22/23. </p><p>Några starka åsikter om dessa två?</p><p></p><p>* Sedan till den gamla vanliga frågan. Vilken längd bör jag ta? </p><p></p><p>Om mig:</p><p>Jag är 180cm lång och idag kör jag på mina gamla Völkl Shiro 183cm från 2015 som har en svängradie som går mot oändligheten. </p><p>Gillar att de är styva men vill gärna ha lite mjukare i.e. lekfullare och lättare skidor. Därav de ovan nämnda. Tar dock gärna tips om ni har andra rekommendationer. </p><p></p><p>Vill inte höra, "Det beror på hur snabbt du kör" utan att få någon referens eller exempel <3</p><p></p><p>Salomon: 181 eller 188</p><p>Atomic: 182 eller 189</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Martin G, post: 1274851, member: 140041"] Tjena gänget! Kollar på nya skidor och lutar åt antingen Salomon QST 106 21/22 eller Atomic Backland 107 22/23. Några starka åsikter om dessa två? * Sedan till den gamla vanliga frågan. Vilken längd bör jag ta? Om mig: Jag är 180cm lång och idag kör jag på mina gamla Völkl Shiro 183cm från 2015 som har en svängradie som går mot oändligheten. Gillar att de är styva men vill gärna ha lite mjukare i.e. lekfullare och lättare skidor. Därav de ovan nämnda. Tar dock gärna tips om ni har andra rekommendationer. Vill inte höra, "Det beror på hur snabbt du kör" utan att få någon referens eller exempel <3 Salomon: 181 eller 188 Atomic: 182 eller 189 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
SALOMON QST 106 21/22 eller Atomic Backland 107 22/23 & den stora frågan.... längd på dessa?
Tillbaka
Topp