Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Qst X eller Atomic Bent 120
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fcb" data-source="post: 1311669" data-attributes="member: 145397"><p>Hej, </p><p>Sitter och funderar på att komplettera min quiver med ett par av ovan nämnda skidor så ställer frågan till den samlade expertisen om skillnaden mellan dessa. </p><p></p><p>Det jag söker är en skida som ska ersätta mina atris 108mm. Det är alltså inte den enda jag kommer ha utan tanken är att kunna åka något lugnare och surfigare på framförallt okänd terräng. Även flytet när det inte kommit mycket snö utan bara 10-20cm bör vara bättre med lite mer bredd. </p><p></p><p>Är medveten om att de inte kommer prestera perfekt på hårt men önskar ändå att de fungerar hyfsat i hårdare och uppkört då man kommer behöva ta sig fram lite överallt. Ställer man atrisen på kant och trycker till är jag nöjd även i hårdare före. </p><p></p><p>Hade tänkt montera bindning -2 från rekommenderad på Benten. </p><p></p><p>Tacksam för all input. Någon som hunnit testa båda?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fcb, post: 1311669, member: 145397"] Hej, Sitter och funderar på att komplettera min quiver med ett par av ovan nämnda skidor så ställer frågan till den samlade expertisen om skillnaden mellan dessa. Det jag söker är en skida som ska ersätta mina atris 108mm. Det är alltså inte den enda jag kommer ha utan tanken är att kunna åka något lugnare och surfigare på framförallt okänd terräng. Även flytet när det inte kommit mycket snö utan bara 10-20cm bör vara bättre med lite mer bredd. Är medveten om att de inte kommer prestera perfekt på hårt men önskar ändå att de fungerar hyfsat i hårdare och uppkört då man kommer behöva ta sig fram lite överallt. Ställer man atrisen på kant och trycker till är jag nöjd även i hårdare före. Hade tänkt montera bindning -2 från rekommenderad på Benten. Tacksam för all input. Någon som hunnit testa båda? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Qst X eller Atomic Bent 120
Tillbaka
Topp