Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Qst X eller Atomic Bent 120
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan23" data-source="post: 1311775" data-attributes="member: 86694"><p>Flyt och lekfullhet är oftast motsatta egenskaper än gör att hantera uppkört och vindpinat.</p><p></p><p>Jag landade på Blank med shift som min allround-kompromiss efter att kört Anima/Atris under många år. Jag tycker Blank är lite bättre på allt jämfört med Atris 108. Inte lika bra som Anima i svår snö eller hög fart, men tillräckligt bra för mig. Det stora med blank var den extra åkglädjen jag fick av att åka på dom. Hade hoppats på liknande på X. </p><p></p><p>X är nog fantastiskt roliga i fluff. Jag har bara testat i dålig snö och pist. Där är det för mycket rocker och för lite skärning för min smak för att funka för offpist i och runt liftområdet där det blir en hel del piståka också. </p><p></p><p>Bent jag testade (första versionen) funkade ändå att ha kul i pist också. </p><p></p><p>Men allt det här är väldigt personligt. Så ta det för vad det är. Min personliga åsikt bara. Det här är mina nuvarande skidor:</p><p></p><p>Atris 108 med ATK freeraider</p><p>Blank med shift</p><p>Black ops 118 med shift</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan23, post: 1311775, member: 86694"] Flyt och lekfullhet är oftast motsatta egenskaper än gör att hantera uppkört och vindpinat. Jag landade på Blank med shift som min allround-kompromiss efter att kört Anima/Atris under många år. Jag tycker Blank är lite bättre på allt jämfört med Atris 108. Inte lika bra som Anima i svår snö eller hög fart, men tillräckligt bra för mig. Det stora med blank var den extra åkglädjen jag fick av att åka på dom. Hade hoppats på liknande på X. X är nog fantastiskt roliga i fluff. Jag har bara testat i dålig snö och pist. Där är det för mycket rocker och för lite skärning för min smak för att funka för offpist i och runt liftområdet där det blir en hel del piståka också. Bent jag testade (första versionen) funkade ändå att ha kul i pist också. Men allt det här är väldigt personligt. Så ta det för vad det är. Min personliga åsikt bara. Det här är mina nuvarande skidor: Atris 108 med ATK freeraider Blank med shift Black ops 118 med shift [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Qst X eller Atomic Bent 120
Tillbaka
Topp