Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon rocker2 108 längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1075531" data-attributes="member: 12152"><p>Du ligger precis på gränsen i längd när det gäller R2 108 tycker jag. Utgångspunkten är 190, men samtidigt är du ganska lätt så du kommer inte överbelasta 182:an. 190 kommer att gå bättre i puder och högre fart naturligtvis. 182:an blir lekfull och rolig och lättare att rappa upp svängar med när det stökar till sig och man inte längre kan blåsa över allt. Det handlar om vilken känsla du eftersträvar. Ingen av längderna är fel, men det är en tydlig skillnad i karaktär. </p><p></p><p>När det gäller Opinion 108/108c är det utan tvekan 187cm som gäller. Personligen gillar jag den mer än R2 108, men det kanske inte är så konstigt eftersom jag har haft en del med utvecklingen av den att göra. R2 funkar alldeles utmärkt dock ska tilläggas och är billig. Även Black Crows Anima är en riktigt kul skida med ett spänstig och välbalanserad underton, dock med en aningen konservativ rocker och onödigt lång spannsektion i mina ögon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1075531, member: 12152"] Du ligger precis på gränsen i längd när det gäller R2 108 tycker jag. Utgångspunkten är 190, men samtidigt är du ganska lätt så du kommer inte överbelasta 182:an. 190 kommer att gå bättre i puder och högre fart naturligtvis. 182:an blir lekfull och rolig och lättare att rappa upp svängar med när det stökar till sig och man inte längre kan blåsa över allt. Det handlar om vilken känsla du eftersträvar. Ingen av längderna är fel, men det är en tydlig skillnad i karaktär. När det gäller Opinion 108/108c är det utan tvekan 187cm som gäller. Personligen gillar jag den mer än R2 108, men det kanske inte är så konstigt eftersom jag har haft en del med utvecklingen av den att göra. R2 funkar alldeles utmärkt dock ska tilläggas och är billig. Även Black Crows Anima är en riktigt kul skida med ett spänstig och välbalanserad underton, dock med en aningen konservativ rocker och onödigt lång spannsektion i mina ögon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon rocker2 108 längd
Tillbaka
Topp