Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Salomon Shade 155?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="micke_larsson51" data-source="post: 65113" data-attributes="member: 38140"><p>Jag är ju knappast någon expert på detta område men om jag har förstått det rätt så är du för tung för brädan. Kanske inte så mkt så jag vet inte riktigt hur brädan påverkas. Det som händer är att du med din vikt gör brädan mjukare än den igentligen är.</p><p></p><p>Citerar DaChrill : "Din vikt avgör vilken tyngd/kraft brädan utsätts för och således hur brädan flexar, böjer sig. Detta påverkar hela brädans beteende när du åker, allt ifrån svängar i pisten till att trycka ifrån i upphopp och sätta landningar när du hoppar. En för mjuk bräda kan upplevas som sladdrig och instabil, och en för hård bräda kan upplevas som svårmanövrerad... Vilken styvhet man vill ha på sin bräda beror på åkarens vikt, åkstil och vad man personligen föredrar."</p><p></p><p>hoppas detta redogör lite för hur brädan kan tänkas påverkas av din vikt. En bra grej är att fråga Salomon på mailen om hur den påverkas och om det är lämpligt för dig att åka på den. Bryr du dig inte så jättemkt om brädan så ha så kul och kör gärnet!!! pease mvh micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="micke_larsson51, post: 65113, member: 38140"] Jag är ju knappast någon expert på detta område men om jag har förstått det rätt så är du för tung för brädan. Kanske inte så mkt så jag vet inte riktigt hur brädan påverkas. Det som händer är att du med din vikt gör brädan mjukare än den igentligen är. Citerar DaChrill : "Din vikt avgör vilken tyngd/kraft brädan utsätts för och således hur brädan flexar, böjer sig. Detta påverkar hela brädans beteende när du åker, allt ifrån svängar i pisten till att trycka ifrån i upphopp och sätta landningar när du hoppar. En för mjuk bräda kan upplevas som sladdrig och instabil, och en för hård bräda kan upplevas som svårmanövrerad... Vilken styvhet man vill ha på sin bräda beror på åkarens vikt, åkstil och vad man personligen föredrar." hoppas detta redogör lite för hur brädan kan tänkas påverkas av din vikt. En bra grej är att fråga Salomon på mailen om hur den påverkas och om det är lämpligt för dig att åka på den. Bryr du dig inte så jättemkt om brädan så ha så kul och kör gärnet!!! pease mvh micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Salomon Shade 155?
Tillbaka
Topp