Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Salomon Shade 165 hur stora boots? Hur mkt får foten sticka ut?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 74183" data-attributes="member: 28391"><p>"På stadium sa en expedit att det borde gå"</p><p></p><p>No offence Tom, men expediterna på stadium är i regel inte de mest tillförlitliga när det gäller frågor om snowboard, så han/hon kan ha haft fel.</p><p></p><p>3-4 cm låter lite i mesta laget tycker jag, men det beror lite på vad du har för bindningar. Salomon brukar ha rejäla tå och hälramper på sina bindningar så att fötterna kommer upp lite och då kanske ditt överhäng kan funka. Jag personligen skulle aldrig använda en bräda med så mycket toe/heeldrag, men det där är väldigt personligt. Du kanske är van vid en del överhäng och då kanske det funkar. </p><p></p><p>Men jag undrar lite över den främre foten. Går det verkligen inte att centrera bindningen så att du får lika mycket överhäng på båda sidor? Att åka med en massa överhäng på tåsidan och ingen på hälsidan låter inte särskit bra. Det brukar finnas centreringsmöjligheter på bindningarna.</p><p></p><p>Rent generellt tycker jag inte att varken tårna eller hälen ska sticka ut mer än 1,5-2 cm och om du ska ha mer överhäng åt något håll så är det bättre på hälsidan för du lutar dig aldrig lika mycket bakåt som framåt när du åker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 74183, member: 28391"] "På stadium sa en expedit att det borde gå" No offence Tom, men expediterna på stadium är i regel inte de mest tillförlitliga när det gäller frågor om snowboard, så han/hon kan ha haft fel. 3-4 cm låter lite i mesta laget tycker jag, men det beror lite på vad du har för bindningar. Salomon brukar ha rejäla tå och hälramper på sina bindningar så att fötterna kommer upp lite och då kanske ditt överhäng kan funka. Jag personligen skulle aldrig använda en bräda med så mycket toe/heeldrag, men det där är väldigt personligt. Du kanske är van vid en del överhäng och då kanske det funkar. Men jag undrar lite över den främre foten. Går det verkligen inte att centrera bindningen så att du får lika mycket överhäng på båda sidor? Att åka med en massa överhäng på tåsidan och ingen på hälsidan låter inte särskit bra. Det brukar finnas centreringsmöjligheter på bindningarna. Rent generellt tycker jag inte att varken tårna eller hälen ska sticka ut mer än 1,5-2 cm och om du ska ha mer överhäng åt något håll så är det bättre på hälsidan för du lutar dig aldrig lika mycket bakåt som framåt när du åker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Salomon Shade 165 hur stora boots? Hur mkt får foten sticka ut?
Tillbaka
Topp