Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
SALOMON SHIFT ELLER INTE, säsong i Cham 21/22
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1247285" data-attributes="member: 40123"><p>Shift är lätt det sämsta bindningen jag åkt på de senaste 20 åren. AFT har en tendens att glida ner. Turar man så kan flera ggr skistoppern lösa ut....Tådelen löser ut o blir lätt nerisad.....</p><p>Skistrab, silvertejp o buntband har räddat mig när jag varit långt borta från systemen....</p><p>Även att tura där det är brant o tådelen släpper....o skistoppern är ju uppe (helst) kan det gå riktigt illa...</p><p>Duken,,,baron o tour är 1000% säkrare o funktionellare...men tyngre...</p><p>Dynafit Beast 14....super .....o sitter fan brutalt o sviker aldrig.</p><p>Provar nu Dynafit Rotation ST12 (tror jag den heter). </p><p>Dock är det Tech....</p><p>Men aldrig SHIFT så länge de inte är bättre utvecklade än så....</p><p>På tur börja problemen komma resan efter ca 30-45min....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1247285, member: 40123"] Shift är lätt det sämsta bindningen jag åkt på de senaste 20 åren. AFT har en tendens att glida ner. Turar man så kan flera ggr skistoppern lösa ut....Tådelen löser ut o blir lätt nerisad..... Skistrab, silvertejp o buntband har räddat mig när jag varit långt borta från systemen.... Även att tura där det är brant o tådelen släpper....o skistoppern är ju uppe (helst) kan det gå riktigt illa... Duken,,,baron o tour är 1000% säkrare o funktionellare...men tyngre... Dynafit Beast 14....super .....o sitter fan brutalt o sviker aldrig. Provar nu Dynafit Rotation ST12 (tror jag den heter). Dock är det Tech.... Men aldrig SHIFT så länge de inte är bättre utvecklade än så.... På tur börja problemen komma resan efter ca 30-45min.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
SALOMON SHIFT ELLER INTE, säsong i Cham 21/22
Tillbaka
Topp