Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Shift inställningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1225593" data-attributes="member: 92022"><p>Lär dig hur många varv/del av varv det krävs för att AFDn ska hoppa upp en nivå. Börja skruva från botten och tryck försiktigt ned afdn när du höjer den så borde du känna med fingret/handen när den hoppar till. </p><p>Kommer inte ihåg exakt då det var ett år sen jag skruvade i den sist. Men säg att det krävs 1 varv för att den ska hoppa upp ett steg, då ska du efter du kommit till steget du är ute efter fortsätta skruva 0,75 varv till och därefter stanna. Då får du maximal anläggningsyta och den ska inte hoppa ned igen vid belastning. </p><p>Kommer du upp ett steg för långt, skruva ned den minst två steg innan du höjer igen för annars är det risk för trubbel.</p><p></p><p>Jag har ställt in mina så det knappt går att få ut pappret utan att det går sönder. När pjäxan är i så går det med lite våld att trycka ut afdn i sidled men den åker inte tillbaka av sig själv innan man lyfter tån/lätt bakvikt. Kanske lite hårt men steget under gör att jag känner glappet i åkningen. </p><p></p><p>Efter denna inställning så har jag inte behövt justera afd på min shift på ca 20 åkdagar(?). Så det verkar fungera men kan bara rakt av instämma att konstruktionen är kass, och deras manual ännu sämre som inte ens nämner att den ställs in i steg. </p><p></p><p>För att svara på frågan, kan du trycka ned AFDn med handen så har du antingen sabbat mekanismen redan eller så har du inte fortsatt skruva tillräckligt (från steget fortsätt ytterligare 75% så den är just under nästa steg).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1225593, member: 92022"] Lär dig hur många varv/del av varv det krävs för att AFDn ska hoppa upp en nivå. Börja skruva från botten och tryck försiktigt ned afdn när du höjer den så borde du känna med fingret/handen när den hoppar till. Kommer inte ihåg exakt då det var ett år sen jag skruvade i den sist. Men säg att det krävs 1 varv för att den ska hoppa upp ett steg, då ska du efter du kommit till steget du är ute efter fortsätta skruva 0,75 varv till och därefter stanna. Då får du maximal anläggningsyta och den ska inte hoppa ned igen vid belastning. Kommer du upp ett steg för långt, skruva ned den minst två steg innan du höjer igen för annars är det risk för trubbel. Jag har ställt in mina så det knappt går att få ut pappret utan att det går sönder. När pjäxan är i så går det med lite våld att trycka ut afdn i sidled men den åker inte tillbaka av sig själv innan man lyfter tån/lätt bakvikt. Kanske lite hårt men steget under gör att jag känner glappet i åkningen. Efter denna inställning så har jag inte behövt justera afd på min shift på ca 20 åkdagar(?). Så det verkar fungera men kan bara rakt av instämma att konstruktionen är kass, och deras manual ännu sämre som inte ens nämner att den ställs in i steg. För att svara på frågan, kan du trycka ned AFDn med handen så har du antingen sabbat mekanismen redan eller så har du inte fortsatt skruva tillräckligt (från steget fortsätt ytterligare 75% så den är just under nästa steg). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Shift inställningar
Tillbaka
Topp