Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Shift PRO 110 At GW pjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sockerfarsan" data-source="post: 1314082" data-attributes="member: 15939"><p>Hej, hej! </p><p></p><p>Jag drog igång <a href="https://www.freeride.se/forum/threads/tankar-kring-pjaxflex.154578/" target="_blank">den här tråden</a> nyligen på likande tema. Min bild är att hybridpjäxor är en bra kompromiss men inte står sig mot vanliga åkpjäxor. Mina Shift 130 är tillräckligt hårda för att driva ett par alpinskidor men ganska odämpade och stötiga jfr en renodlad alpinpjäxa. Provkörde sonens Shift 120 som jag upplevde som väldigt mycket mjukare. För mjuka. Vet inte vad du väger men kolla så inte 110:an blir tokmjuk. </p><p></p><p>Jag är väldigt nöjd med Shiften som kompromiss men valde att komplettera med ett par Mach1 130 för liftburen åkning. Kommer bli 80% Mach1 från nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sockerfarsan, post: 1314082, member: 15939"] Hej, hej! Jag drog igång [URL='https://www.freeride.se/forum/threads/tankar-kring-pjaxflex.154578/']den här tråden[/URL] nyligen på likande tema. Min bild är att hybridpjäxor är en bra kompromiss men inte står sig mot vanliga åkpjäxor. Mina Shift 130 är tillräckligt hårda för att driva ett par alpinskidor men ganska odämpade och stötiga jfr en renodlad alpinpjäxa. Provkörde sonens Shift 120 som jag upplevde som väldigt mycket mjukare. För mjuka. Vet inte vad du väger men kolla så inte 110:an blir tokmjuk. Jag är väldigt nöjd med Shiften som kompromiss men valde att komplettera med ett par Mach1 130 för liftburen åkning. Kommer bli 80% Mach1 från nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Salomon Shift PRO 110 At GW pjäxa
Tillbaka
Topp